حسین صادقلوشهردار گرگان: دور کردن رکود از مناطق مختلف شهری و نزدیک کردن سطح اقتصادی مناطق به هم یکی از وظایف شهرداری می باشد

البرز گلستان/حسین صادقلو، در جمع اصحاب رسانه گفت: روان سازی ترافیک و عبور و مرور در پیاده روها، ایجاد پارک های محلی، تجهیز ناوگان های مختلف به ویژه ناوگان اتوبوس رانی و خرید وسائل حمل و نقل عمومی و دیواره سازی رودخانه ها جزو مهترین پروژه های افتتاحی و فعالیت های در دست اجرای شهرداری است.

شهردار گرگان با اشاره به افتتاح زیرگذر ناهارخوران، شهید صیاد شیرازی قبل از پایان بهمن ماه، بیان کرد: عملیات اجرایی روگذری در بلوار شهید کلانتری، ۶۰ متری افسران و زیرگذر محور جرجان به شرق استان، در محدوده تقاطع آیت الله کاشانی به نیایش نیز در سال ۹۵ آغاز می شود.

صادقلو با بیان اینکه وظیفه شهرداری روانسازی ترافیک است، گفت: در گرگان در چهار نقطه چهارراه میدان، سه راه تابلو، سه راه سازمان آب و میدان بسیج گره های ترافیکی داریم که متاسفانه به چند دلیل امکان عملیات اجرایی در این نقاط فراهم نیست.

وی ادامه داد: در تمامی این نقاط برای حل گره های ترافیکی باید تملکات زیادی انجام شود و در منطقه ای مانند چهارراه میدان در صورت تملک به بافت تاریخی بر می خوریم که تخریب آن ناممکن است.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری در حوزه فرهنگی و ورزشی گفت: شهرداری گرگان در همه بخش ها پیش می رود و در حال حاضر خانه فرهنگ، کتابخانه، سالن های ورزشی و مکان های ورزشی روباز مختلفی را در دست افتتاح دارد.

صادقلو گفت: یکی دیگر از وظایف شهرداری این است که تلاش کند رکود را از مناطق مختلف شهری دور کرده و سطح اقتصادی مناطق را به هم نزدیک کند. در این راستا با معبری که در قلعه حسن ایجاد شده، قیمت اراضی چند برابر افزایش پیدا کرده و تحول اقتصادی در این منطقه به وجود آمد.

شهردار گرگان درباره اجرای پروژه تله کابین گرگان گفت: در این پروژه عرصه های مبدا حرکت تله کابین در تملک شهرداری بوده اما مقصد در حوزه عرصه های منابع طبیعی است. در همین راستا چندین جلسه با مدیر منابع طبیعی شرق کشور که در چالوس مستقر بوده، برگزار کردیم و پس از واگذاری عرصه ها، کار انتخاب سرمایه گذار برای اجرای پروژه انجام  خواهد شد.

وی درباره بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این تیم هزینه شده و تا پایان سال به دو میلیارد تومان نیز می رسد و بیشتر از این برای بسکتبال هزینه نخواهیم کرد.

 

وی در جواب این سوال که گفته می شود شهرداری ملک می فروشد تا پول این پروژه ها را بدهد خاطرنشان کرد: اگر از اول امسال تا الان که ۱۱ ماه گذشته غیر یک از یک پلاک زمین که ۱۳۱ میلیون تومان فروخته شد ، جایی دیگری هست آدرس بدهند .

حسین صادقلو در خصوص حاشیه هایی که در خصوص افتتاح مرکز قلب و عروق بیمارستان صیاد شیرازی روی داده اظهار کرد: هر یک از شهروندان و ادارات وظیفه دارند قبل از احداث بنا پروانه بگیرند و این یک تکلیف است .

وی افزود: بیمارستان صیاد شیرازی هم در سالهای قبل بدون گرفتن پروانه شروع بکار ساخت و ساز کرد و پیگیر پروانه نشدند ، زمان ما هم در ابتدای شروع کار عملیاتی گفتیم پروانه بگیرند وگرنه با شما رفتار قانونی می شود اما نیامدند و مهلت های قانونی هم تمام شد و ما هم عملیات بیمارستان را طبق قانون متوقف کردیم .

شهردار گرگان اذعان کرد: متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بجای اینکه پول پروانه را بدهند متوسل به جاهایی شدند که کمک بشود تا شهرداری پول نگیرد اما باید بگویم که بدون پول امکان ندارد پروانه بدهیم و این اتفاق نمی افتد.

صادقلو ادامه داد: مسئولان دانشگاه به استانداری متوسل شدند و ما هم یک فرصت کوچک به آنها دادیم برای اینکه دهه فجر پروژه خود را افتتاح کنند و در مهلت مقرر بدهی خود را پرداخت کنند .

وی افزود: نگاه بزرگتر ما اینست که با احداث این مرکز بیماران و همراهان آنها در همین شهر مداوا می شوند و هزینه ها بسیار کاهش می یابد و ما هم این همراهی را داریم ولی اصرار داریم که رعایت ضوابط قانونی هم بشود

نشست خبری

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۶ ب.ظ

دیدگاه