رحیمی دادستان نظامی استان گلستان در دیداربامسئولین کانون واصلاح و تربیت گرگان خبرداد:رئیس زندان یکی از بازوهای اجرای عدالت

دیدار دادستان نظامی استان گلستان با مسئولین و کارکنان کانون و اصلاح و تربیت گرگان

البرز گلستان/دادستان نظامی استان گلستان با مسئولین و کارکنان کانون و اصلاح و تربیت گرگان محل نگهداری مددجویان نظامی دیدار کرد.

رحیم رحیمی در این دیدار گفت: فقط با رسیدگی و صدور حکم عدالت اجرا نمی‌شود، بلکه اجرای حکم صادره در مورد یک نفر مجرم، مصادف است با اجرای کامل عدالت.

وی با بیان این که رئیس زندان خود یکی از بازوهای اجرای عدالت است، تصریح کرد:این رئیس زندان و مسئولین مربوط به زندان هستند که تشخیص می دهند آیا فرد محکوم اصلاح شده یا خیر و آیا پس از آزادی، مرتکب جرم خواهد شد یا خیر.

دادستان نظامی استان افزود: مسئولین زندان هستند که می‌کوشند تا فرد مجرم را اصلاح و با آموزش مهارت های زندگی اجتماعی، به درون جامعه بر گردانند.

وی با اشاره به تفاوت مددجویان نظامی با زندانیان عادی گفت: چون اکثر مددجویان نظامی پس از اتمام مدت محکومیت می بایست ادامه خدمت بدهند و حفظ نظم، امنیت و آرامش را برای مردم و جامعه به ارمغان بیاورند باید از یک سرزندگی، شادابی و نشاط برخوردار باشند.

رحیمی تأکید کرد:آموزش احکام و امور دینی، نماز، فرهنگ کتابخوانی و آمادگی بدنی و جسمانی و روانی مددجویان در رأس امور زندانبانان بند نظامی قرار گیرد.

در این جلسه، رئیس کانون و اصلاح و تربیت گرگان ضمن تشکر از زحمات قضات دادسرا و دادگاه نظامی استان در کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت:این مرکز با کمبود امکانات به خصوص در زمینه آموزشی و فرهنگی مواجه است که امید است دادستان محترم با هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح استان و مسئولین مرکز این مشکل را مرتفع نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه