دکترصادقلو استاندار گلستان در بیست و چهارمین مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتاب خوانی :کتابداری یک نوع معلمی و مسئولیتش تقدیم کتاب زیبا و جاذب می باشد

البرز گلستان / دکترحسن صادقلو استاندار گلستان در بیست و چهارمین مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی در استان گلستان که با حضور مدیران استان و نمایندگان مجلس برگزار شد اظهار داشت:امام صادق(ع)  فرمودند”کتاب و کتابخانه بوستان است” و این نوع تعریف‎ مقدمه نخست برای برخورد موضوعی با کتاب است.

وی افزود: خواتندن کتاب بازنشستگی ندارد و دانشگاه کربلا کتابخانه بسیار بزرگی است که جلوه‎های اسلام در آن شکوفا شد.

دکتر صادقلو افزود: بزرگترین مکتب احیای حق و مدل و روش مبارزه با باطل دانشگاه امام حسین(ع) است و امیدواریم سایه اتصال به معارف دانشگاه کربلا و مکتب کربلا توفیق احوال پیدا کنیم و در سایه مطالعه این دانشگاه مدل‎های بزرگ انسانی‎گری و مبارزه با باطل را بدست بیاوریم.

استاندار گلستان اظهار داشت: ما امروز گردهم آمدیم تا کتاب، کتابخوانی و کتابدار را ارج نهیم و این سه عنوان بزرگی است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: مردم در انتخاب مدل مطالعه نسبت به بحث کتاب اعتقاد دارند که یک بحث مدل عرضه و یک بحث در استراتژی رفتار است.

صاقلو با بیان اینکه تعریف درست از کتاب یک لازمه بسیار مهمی است، افزود: کتاب بوستان‎های فکر، اندیشه، تجربه، عادات، اخلاق، تاریح و هر جلوه‎ای از این جلوه‎های انسانی در ایسن بوستان وجود دارد می باشد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تعریف بوستان از کتاب استراتژی رفتار را برای ما ترسیم می‎کند، اظهار داشت: شهید مطهری سال‎ها مطالعه و زحمت را در یک کتاب و مقاله تجمیع می‎شود و از این نظر چون کتاب چکیده‎ای از تجربه و علم است حائز اهمیت می‎شود.

دکترصادقلو با بیان اینکه کتاب با وجود روش‎های فکر و اندیشه باز تابناک است و مانند خورشید پرجاذبه است، گفت: نمایشگاه کتاب استان گلستان نسبت به سال‎های قبل بسیار پررونق‎تر یافتم  و این نمایشگاه نشان داد مردم هنوز به کتاب اعتقاد دارند.

وی تاکید کرد: در هر منزلی به هر علتی باید کتابخانه ایجاد کرد و اگر ما استراتژی برخورد با کتاب را فهم کردیم بدانیم رابطه‎ها انسانی تنظیم می‎شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه بد به حال جامعه‎ای که در آموختن بازنشسته شود، گفت: جامعه اگر از این مسئله غفلت کند آن رفتار شایسته در برخورد با کتاب را بدست نیاورده است.

صادقلو گفت: جامعه باید در مسیر کتابخوانی قرار بگیرد و خیلی از دل مشغولی‎ها امروز ضد آموزش و آموختن است و خیلی از فیلم‎ها و سرگرمی‎ها انسان را تنبل در می‎آورد.

وی در ادامه افزود : کتابداری یک نوع معلمی می باشد و مسئولیتش تقدیم کردن کتاب زیبا و جاذب و جاذب عرضه کردن آن می باشد.

صادقلو گفت : کتابدار

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه