درخواست رئیس کل دادگستری گلستان از روسا و دادستان های سراسر استان :ازقضات بخواهیداز ظرفیت های قانون برای اعمال مجازات های جایگزین حبس، بیشتر استفاده کنند

هاشمیان: در نیمه ی نخست امسال ۱۷ هزار پرونده کمتر از مدت مشابه پارسال وارد محاکم استان شده است

البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری نشست های جداگانه با علمای شیعه ، سنی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در آینده ی نزدیک خبر داد.

هادی هاشمیان با اشاره به این که در این نشست های مشترک ،  روسا و دادستان های سراسر استان نیز حضور خواهند داشت گفت: ما می خواهیم با فراهم کردن بستر تعامل دوسویه ی این قشرهای تاثیرگذار ،  آگاهی های مردم در زمینه ی حقوق و آسیب هایی که خانواده ها را تهدید می کند ، ارتقا دهیم .

هاشمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در همه ی حوزه های قضایی استان از روسا و دادستان ها خواست : برای اجرای بهتر این سامانه و آگاهی مردم در این زمینه اطلاع رسانی کنند .

این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح چارت تشکیلاتی حوزه های قضایی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت :  بر اساس چارت تشکیلاتی جدید،   هم اکنون ۵۰ درصد پست های قضایی استان خالیست.

هادی هاشمیان با بیان این که این کمبود قاضی ، کار را برای قضات و کارمندان استان سخت کرده است افزود : در رایزنی هایی که با قوه قضاییه داشته ایم قول مساعد برای رفع این کمبود داده شده است.

 هاشمیان گفت :  خوشبختانه کمبود کارمند در حوزه های قضایی تا حدی رفع شده است و در این بخش مشکل چندانی نداریم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از عملکرد حوزه های قضایی استان در نیمه ی نخست امسال گفت : آما ر و ارقام نشان می دهد در نیمه ی نخست امسال ۱۷ هزار پرونده کمتر از مدت مشابه پارسال وارد محاکم استان شده است.

هادی هاشمیان افزود : قضات ما از فرصت خلوت شدن محاکم استفاده کردند و علاوه بر افزایش مختومه ها ، رسیدگی به پرونده های مسن را  به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

هاشمیان ،اجرای موفق برنامه های پیشگیری از وقوع جرم ، استفاده از ظرفیت علما  و دستگاه های اجرایی برای فرهنگ سازی و افزایش آگاهی های حقوقی مردم را علت این کاهش ورودی عنوان کرد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود  بار دیگر از روسا و دادستان های سراسر استان خواست : در نشست های خود از قضات  بخواهند از ظرفیت های قانون برای اعمال مجازات های جایگزین حبس  ، بیشتر استفاده کنند.

سرکشی  ماهانه از زندان های گرگان و گنبد و رسیدگی به مشکلات زندانیان ، نظارت بر رفتار کارکنان ، برخورد جدی با تخلفات ، رسیدگی به پرونده های مسن و  اجرای برنامه های فرهنگی مهم ترین محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسا و دادستان های سراسراستان بود.

 نشست فصلی رئیس کل دادگستری گلستان با روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان به صورت فصلی و با هدف طرح مشکلات و ارائه راهکارها برای بهبود امور حوزه های قضایی برگزار می شود.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

دیدگاه