هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان خواستارآسیب شناسی کارشناسان در مورد علل ۱۷ درصد رشد جرائم مالی در استان شد

البرز گلستان/ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در مراسم تودیع امینی و معارفه رضوانی مدیر کل زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان بیان کرد:آنانی  که مخل نظم و امنیت و دغدغه فکری مردم هستندباید در زندان بمانند

هاشمیان ادامه داد:در شورای قضایی استان یک همکاری  و همدلی و هم‎افزایی خوبی وجود می باشد و علت آن تکلیف دینی می باشد.

وی افزود:در ستاد دیه سال قبل خیرین ۱۵۰میلیون تومان کمک کردند ولی امسال کمک خیرین به ۳۰۰میلیون تومان رسیده است.

هاشمیان با توجه به ابلاغیه رئیس قوه قضائیه یک هم‎افزایی خوبی در سطح شورای قضایی استان گلستان به وجود آمده و اقوام و گروه‎های مختلف در استان، برادران تشیع و تسنن ما نمونه در کشور هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان  تصریح کرد: وضعیت زندانیان استان در باب کاهش جمعیت کیفری از ۷ هزار نفر در طی سال‎های گذشته امروز  به ۴ هزار ۵۰۰ رسیده است.

هاشیمیان ادامه داد:سال گذشته آماری که در هفته قوه قضائیه داشتیم حدود ۵ هزار و ۵۰۰ زندانی بود که در اقداماتی در طول یک سال گذشته این آمار یک هزار نفر کمتر شده است.

هاشمیان اظهار کرد: عده‎ای تصور می‎کنند که ما می‎خواهیم درب  زندان‎ها را به روی مجرمین باز کنیم اما به این گونه نیست و افزادی که سبب دغدغه‎های مردم شدند باید در زندان باقی‎ بمانند.

وی با بیان اینکه آنهایی که دست روزگار و بدهی مالی سبب شد که پایشان به زندان باز شود باید تمهیداتی برایشان اندیشیده شود که از آسیب‎های زندان در امان بمانند،

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه زندانیان مجرمین مالی ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت:  مسئولان  بررسی کنند چرا در استان گلستان ۱۷ درصد زندانیان مجرمین مالی افزایش داشته است.

هاشمیان افزود: شایدبیکاری، وضعیت بد اقتصادی و بدعهدی را از عوامل افزایش مجرمین مالی و باید نسبت به این مهم آسیب‎شناسی شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد کسانی که وارد زندان می‎شوند تنها یک روز آنجا باقی می‎مانند، گفت: استان گلستان در راستای الکترونیکی کردن تشکیلات قضایی و شبکه قضایی بر اساس آمار معاونت فناوری جزء استان‎های برتر است.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین به انتخاب مدیر کل جدید امور زندان‎ها استان گلستان از بین قضات اشاره کرد و اظهار داشت: این انتخاب از روی درایت و تیزبینی است و می‎تواند در بهبود وضعیت زندان‎ها نقش موثری داشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۹ ب.ظ

دیدگاه