وفایی مدیرکل ثبت احوال گلستان به مناسبت روز ملی ثبت احوال:حدود ۲۰ درصد ازدواج‌ها در استان به طلاق ختم می‌شود.

البرز گلستان/حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به مناسبت روز ملی ثبت احوال، اظهار کرد: در گلستان به طور میانگین به ازای هر ۵.۲ ازدواج، یک طلاق اتفاق می‌افتد که نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد ازدواج‌ها در استان به طلاق ختم می‌شود.

وی افزود: در ۹ ماه نخست امسال دو هزار و ۷۹۳ مورد طلاق در گلستان به ثبت رسید که از این تعداد، دو هزار و ۲۹۴ مورد مربوط به شهرها و ۴۹۹ مورد مربوط به روستاها است.

وی ادامه داد: گلستان در بحث طلاق رتبه پانزدهم کشور را در اختیار دارد و در مجموع نرخ طلاق در استان ۱۳.۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به آمار ازدواج در استان گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۵۸۰ مورد ازدواج در گلستان به ثبت رسید که از این تعداد، ۹ هزار و ۶۱۹ مورد مربوط به شهرها و چهار هزار و ۹۶۱ مورد مربوط به روستاها است.

وفایی تصریح کرد: تعداد ازدواج در استان گلستان در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۷.۷ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: میانگین سنی ازدواج برای مردان گلستانی ۲۷.۷ سال و میانگین سنی ازدواج برای زنان گلستانی ۲۳ سال است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به آمار ولادت در ۹ ماه نخست امسال در استان گفت: از مجموع ۳۱ هزار و ۸۵۶ ولادت به ثبت رسیده، ۱۶ هزار و ۳۲۸ مورد پسر و ۱۵ هزار و ۵۲۸ مورد دختر هستند.

وفایی افزود: آمار ولادت در گلستان در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میانگین سنی مادران در گلستان ۲۶.۵ سال بوده و در ۹ ماه نخست امسال ۴۰۰ مورد دو قلو و ۲۱ مورد سه قلو در استان متولد شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص آمار وفات در استان طی ۹ ماه نخست امسال، اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۸۸ مورد وفات در گلستان ثبت شده که سه هزار و ۵۷۴ مورد مربوط به مردان و دو هزار و ۷۳۹ مورد مربوط به زنان است.

وفایی یادآور شد: آمار وفات در گلستان در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، نرخ رشد جمعیت در استان گلستان صرف نظر از مهاجرت‌ها، ۱.۹ است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: در مجموع ۴۵۷ هزار درخواست کارت ملی هوشمند در گلستان ثبت شده که نشان می‌دهد ۳۲ درصد جمعیت واحد شرایط استان درخواست کارت ملی هوشمند داشته‌اند.

وفایی افزود: ۱۸۴ هزار و ۹۴۰ مورد کارت هوشمند برای واجدین شرایط در گلستان صادر شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۵ دفتر شهری و ۲۰ دفتر روستایی در گلستان خدمات هویتی ثبت احوال را انجام می‌دهند و به زودی دفاتر شهری به ۲۵ دفتر افزایش می‌یابند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ

دیدگاه