نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:رشد و توسعه جامعه بدون نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی امکانپذیر نیست

البرز گلستان/نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان،  در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب استان گفت: خوشبختانه وضعیت نمایشگاه خوب بوده و اقدامی که متولیان برای برگزاری آن انجام داده اند قابل تقدیر است.

 وی با بیان اینکه کتاب دوستی است که دائماً به انسان فایده می رساند، افزود: کتاب همواره وجود انسان را گسترده می کند و موجب توسعه یافتگی فرد می شود البته به شرطی که کتاب های خوب خوانده شود.

 آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه کتاب، یار مهربانی است که نه دورغ می گوید و نه تهمت می زند، بیان کرد: کتاب خوب به افراد آگاهی و علم می دهد و جامعه نیز باید قدر این دوست صمیمی و مفید را بداند.

 وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در جامعه پایین است، گفت: کشوری مانند ایران که در حال رشد و توسعه همه جانبه است، نیازمند اینست که همه افراد با کتاب آشنا شوند.

 امام جمعه گرگان اظهار کرد: رشد و توسعه جامعه بدون نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بدون اینکه مردم اهل مطالعه، بررسی و تحقیق باشند امکانپذیر نیست، به ویژه نسل جوان که به آینده خود فکر می کند، برای اینکه آینده روشن و خوبی داشته باشند باید با کتاب آشنا شوند؛ بیشتر بخوانند و بیشتر یاد بگیرند.

وی گفت: این نمایشگاه ها نقش موثر و مفیدی برای توسعه کتابخوانی در جامعه دارد و همه باید برای توسعه این فرهنگ تلاش کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه