پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ازپرداخت۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه غیر مشارکتی در زمینه پرورش و تکثیر اسب اصیل ترکمن خبرداد

البرز گلستان/حسن پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان  در مراسم افتتاح شرکت تعاونی سمند صحرای گلستان در زمینه پرورش اسب اظهار داشت: به مناسبت روز ملی روستا، تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی و معاونت توسعه روستایی و منطقه محروم ریاست جمهوری منعقد شده که هدف آن رشد و توسعه روستایی، اشتغال پایدار و کمک به مناطق محروم است.

وی افزود: در این پروژه قرار است پرورش اسب را انجام دهد و ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه غیر مشارکتی در زمینه پرورش و تکثیر اسب اصیل ترکمن دریافت کرده و حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر اشتغالزایی کرده که با افتتاح این طرح، پرورش اسب برای برگزاری مسابقات ا، خروج ارز  از کشور و از ورود اسب‌های خارجی به کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ادامه داد: یکی از برنامه‌های استان، با همکاری مدیرکل دفتر روستایی و شورای روستاها، استقبال از تشکیل، تشکل‌های مردمی برای کارهای اقتصادی و توسعه روستاها است که این امر سبب افزایش درآمد خانواده روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد اشتغال می‌شود و در این راستا تسهیلات صفر تا ۱۰ درصد با توجه به میزان تعداد اعضا اعطا می‌شود.

پهلوری اظهار داشت: سود این تسهیلات در مناطق مرزی صفر درصد است.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان درباره عملکرد ۶ ماه سال ‌جاری اظهار کرد:از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال, خوداشتغالی و اشتغال خانگی در سطح استان پرداخت شده که نزدیک به ۵۰۰ فقره پرونده است و متناسب با طرح‌ها از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزائی داده می‌شود که این آمادگی وجود دارد این مبلغ افزایش یابد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در دولت تدبیر و امید و با حمایت‌های دستگاه‌های اجرائی به ویژه صندوق کارآفرینی, شرکت تعاونی پرورش اسب ترکمن در حالی افتتاح می‌شود که قرار است برگزاری کورس به مردم واگذار شود.

عبدالقدیر کریمی افزود: تا پایان این ماه شرایط واگذاری قهرمانی کورس در حوزه شهرستان با مشارکت چابکسواران شاهد هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۹ ب.ظ

دیدگاه