مدیرکل آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور:یکی از بزرگترین تقلب ها در زمینه افزودنی هاست که در حال برطرف کردن آن هستیم

البرز گلستان / دکتر حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور  در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و دارو سراسر کشور اظهار داشت : متاسفانه یکی از بزرگترین تقلب ها در زمینه افزودنی هاست که با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی مرکز و سیاستگذاری‎های وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت:  امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری برنامه‎ها را به جایی برسانیم و در سال آینده پیشرفت‎های خوبی را در حوزه آزمایشگاهی داشته باشیم.

مدیرکل آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور ادامه داد: پایش باقیمانده سموم آفت کش در محصولات کشاورزی پرمصرف ، برنامه‎های کاهش قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانس، راه‎اندازی آزمایشگاه‎های تخصصی و محصول محور، تهیه برش دانشگاهی برنامه‎های عملیاتی مصوب هیئت امنای دانشگاهی که توسط مقام وزارت ابلاغ شده است را در طی برنامه‎های عملیاتی پنج ساله دنبال خواهیم کرد.

رستگار خاطرنشان کرد: اتصال آزمایشگاه‎های همکار مجاز به «ارکرودیته» به شبکه برای ورود اطلاعات پایه ،مرحله صدور مجوز الکترونیکی همکار مجاز آزمایشگاه‎های همکار و مجاز را در طی سالجاری و ۱۳۹۶ دنبال خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: یکی از کارهای بزرگی که در آزمایشگاه‎ها صورت گرفت افزایش اندازه‎گیری میزان آفت‎کش‎ها بود که در گذشته تنها ۱۱۵ افت کش مورد اندازه‎گیری قرار می‎گرفت که خوشبختانه توانتسیم به ۴۲۶ آفت‎کش افزایش دهیم.

مدیرکل آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور به توانمندی آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص آلودگی برنج آزمایشگاه استاندارد نتوانسته بودند این مهم را تست کنند و خوشبختانه با آزمایشگاه بسیار توانمند که در اختیار داشتیم توانستیم این کار را انجام دهیم.

رستگار با بیان اینکه ۳۰ درصد سرطان مربوط به غذا است، افزود: بحث سلامت موضوع مهمی است و لازم است همه ارگان‎ها به صورت هماهنگ با هم راتباط داشته باشند.

وی گفت بیش از ۵۰ درصد لوازم‌آرایشی بهداشتی کشور از طریق قاچاق وارد می‌شود که استفاده طولانی‌مدت از آن منجر به آسیب‌هایی به پوست می‌شود.

مدیرکل آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی کشور تصریح کرد: ۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت، تمرکز برای افزایش کیفیت داروهای تولید داخل است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه