فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تقاضای ۶۱۰ناشرجهت شرکت در نمایشگاه کتاب گلستان خبرداد

فضیلت :۶۱۰ناشر ثبت نام کرده اند اما به علت محدودیت فضای داخلی نمایشگاه تنها به درخواست ۵۰۰ ناشر پاسخ مثبت داده ایم .

البرز گلستان/حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز (۲۹ مهر) در نشست خبری با موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: : ۶۱۰ ناشر ثبت نام کرده اند اما به علت محدودیت فضای داخلی نمایشگاه تنها به درخواست ۵۰۰ ناشر پاسخ مثبت داده ایم .

 وی افزود: برای حمایت از کتابفروشان، دستگاه های کارتخوان بن نمایشگاه در سطح شهر پیش بینی شده است تا کتاب هایی که در غرفه ها وجود ندارد، امکان خرید آن از کتابفروشی ها برای شهروندان وجود داشته باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به پیش فروش اینترنتی بن کتاب، گفت: این بن ها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شود که پیش فروش آن نیز تا ابتدای آبان ماه ادامه دارد.

 وی اعلام کرد: از ۵۰۰ ناشر حاضر در نمایشگاه، ۶ ناشر اهل سنت هستند و ۱۴ ناشر از گلستان هم در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور دارند.

 حجت الاسلام فضیلت با اشاره به برخی از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب، گفت: کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی، مطالعات زنان و خانواده، غرفه ویژه کودک و نوجوان، اجرای نمایش با موضوع کتاب برای کودکان و نوجوانان، نشست های تخصصی، بررسی سازوکار نشر، جلسات نقد و رونمایی کتاب و جشن امضا با حضور نویسندگان مطرح استان از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه است.

  وی با بیان اینکه بن رایگان کتاب نداریم، خاطرنشان کرد: باید دلیل این کار را در ۸ سال گذشته جستجو کرد، امروز با محدودیت های منابع مالی مواجه هستیم. همین که نمایشگاه را برگزار می کنیم باید به ما جایزه نوبل داده شود و اسم ما در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد.

 حجت الاسلام فضیلت با اشاره به تسهیل رفت و آمد شهروندان به محل نمایشگاه کتاب، گفت: در این زمینه با سازمان اتوبوسرانی مکاتباتی انجام شده است تا تعدادی اتوبوس شهروندان را از میدان وحدت (شهرداری) تا محل نمایشگاه و بالعکس، جابه جا کند اما اگر اتوبوسرانی از ما هزینه بخواهد، این کار از توان ما خارج است.

 نمایشگاه کتاب گلستان از ۴ تا ۹ آبان در محل نمایشگاه بین المللی استان صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۸ ب.ظ

دیدگاه