افتتاح اوّلین مرکز درمان ناباروری استان گلستان بنام «نهال در محل کلینیک فوق تخصصی دزیانی گرگان

اولین مرکز درمان ناباروری استان گلستان بنام «نهال» افتتاح شد
البرز گلستان/اولین مرکز درمان ناباروری استان گلستان بنام «نهال در محل کلینیک فوق تخصصی دزیانی گرگان افتتاح شد.
در آیین افتتاح این مرکز مشاور رئیس دانشگاه و مدیر درمان، مدیر گروه زنان، خانم دکتر چراغی مدیر کلینیک دزیانی، مسئول امور مامایی معاونت درمان، سرپرست اجرائی کلینیک های تخصصی استان و دیگر متخصصین و کارشناسان دانشگاهی حضور داشتند.
دکتر رضایی نژاد، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر درمان گفت: از آنجا که سالانه حدود ۸۰ هزار زوج به جمعیت زوج های نابارور کشور اضافه می شوند و بدلیل وجود حدود ۵ هزار زوج نابارور در استان، که تاکنون به خارج از استان جهت درمان مراجعه می کردند، نیاز به راه اندازی یک مرکز درمان ناباروری در استان احساس می شد.
قابل توجه است که بدانیم این عزیزان مجبور بودند در هر مراجعه به خارج استان، غیر از هزینه بالای درمان، هزینه ها و مخاطرات رفت و آمد، اسکان گاها چند روزه در آن استان و… تقبل نمایند، که همه اینها با راه اندازی این مرکز دولتی برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته تغییر کاربری فضای فیزیکی موجود در کلینیک تخصصی دزیانی گرگان شروع شد، و اوایل امسال با وسعت حدود ۴۵۰ مترمربع آماده گردید.
وی افزود: حدود ۳۰ میلیارد ریال هم برای خرید و نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی مورد نیاز این مرکز از طرف دانشگاه هزینه شده است.
خانم دکتر مبشری، مدیر گروه زنان دانشگاه، نیز با اشاره به افتتاح مرکز مذکور گفت: امیدواریم بهترین خدمات به هم استانی های عزیزمان در این مرکز ارائه شود و بسیاری از زوج های نابارور، توسط همکاران ما در این مرکز درمان شوند.
همچنین خانم کمال غریبی مسئول امور مامایی معاونت درمان دراین باره گفت: این مرکز دارای گروه های تخصصی شامل: فلوشیپ نازایی زنان، متخصص زنان، اورولوژیست، متخصص قلب، متخصص بیهوشی، متخصص ژنتیک، و تیم جنین شناسی از اساتید دانشگاه تهران و تربیت مدرس، کارشناس مامایی و پرستاری می باشد.
وی ادامه داد: این مرکز دارای بخش های IUI، IVF، آزمایشگاه آندرولوژِی، جنین شناسی، اتاق فریز، ۲ اتاق عمل مجزا و بخش بستری نیز می باشد.
وی افزود: در این مرکز خدمات ناباروری شامل ارائه خدمات تشخیصی درمان جراحی، لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و تشخیص اقدامات مورد نیاز جهت جراحی مردان (واریکوسل) ارائه می گردد.
همچنین خانم دکتر چراغی مدیر این مجموعه پزشکی اعلام کرد: اولین پذیرش بیمار نابارور در این مرکز امروز پس از آیین افتتاح انجام گردید.

photo_2016-07-20_20-41-57

photo_2016-07-20_20-41-44

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه