معاون استاندار گلستان و رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان از ظرفیت پذیرایی ۱۰ تا ۱۵هزار زائر اباعبدالله الحسین(ع) در عراق خبرداد

البرز گلستان/معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان از ثبت نام نهایی شده ۲۷۰۰ زائر گلستانی پیاده روی با شکوه اربعین حسینی تا صبح امروز، در سامانه سماح خبر داد.

“علی اصغر طهماسبی” در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان اظهار کرد: در سفری که هفته گذشه به همراه برخی از اعضاء ستاد به کشور عراق داشتیم، پس از بازدید میدانی از چهار مکان پیشنهادی جهت برپایی موکب استان گلستان، پس از مذاکرات و جلسات صورت گرفته،یک مجموعه ورزشی سرپوشیده در منطقه حی العباس با فاصله حدود یک و نیم کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) برای پذیرایی از زائرین محترم استان، انتخاب شد.

وی افزود: استان گلستان برای اولین بار در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق موکب خواهد داشت و این موکب در شبانه روز ظرفیت پذیرایی از ۱۰ تا ۱۵هزار زائر اباعبدالله الحسین(ع) را دارد.

رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان اضافه کرد: در فاصله ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلی به عنوان مسیر اصلی پیاده روی عاشقان اهل بیت(ع) خود عراقی ها بصورت منسجم موکب ها و چادرهایی را برای پذیرایی و استراحت زائران برپا کرده اند، ضمن اینکه باید در خصوص تهدیدات امنیتی، مسائل بهداشتی و… به کلیه زائران محترم، اطلاع رسانی درستی صورت گیرد.

طهماسبی در ادامه با توجه به افزایش درخواستهای روادید زائران همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری  و سوگواری سرور و سالار شهدیدان، از متقاضیان خواست با توجه به سهمیه ۱۰ هزار نفری اعزام زائران از استان گلستان، از طریق سامانه سماح پیگیر امور ثبت نام و روادید خود باشند تا در روزهای منتهی به اربعین حسینی با مشکلی مواجه نشوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مبلغ ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان به عنوان وجه بیمه از زائران دریافت خواهد شد و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور تمامی زائران و حتی امکاناتی که در این ایام به کشور عراق خواهد رفت، باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صدرو روادید زائران گلستانی توسط کنسولگری عراق در استان مازندران و شهرستان ساری صورت می گیرد و خروج و ورود زائران استان گلستان از طریق مرز مهران صورت خواهد گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

دیدگاه