سهم ناجا در “جهش تولید”/نویسنده: سردار “روح الامین قاسمی”؛ فرمانده انتظامی گلستان

کدخبر:۴۰۲۵۰

سهم ناجا در “جهش تولید”

البرز گلستان/اقتصاد، یکی از عرصه های مهم حیات بشری بوده و بشر در طول تاریخ رابطه ای تنگاتنگ با این مسئله داشته است. تقریبا در ۱۰ سال اخیر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با آگاهی کامل از تمرکز دشمن بر مقوله اقتصاد کشور، تلاش کردند تا برنامه ها و الگوهای مناسب جهت مقابله با این فشارها ارائه دهند و سازوکارهای آن را تبیین کنند. از همین رو سال های اخیر را به عناوینی با مضمون اقتصادی نام نهادند.

سال “جهش تولید”

رسیدن به جهش تولید در شرایطی که کشور تحت فشار شدیدترین تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدانش قرار دارد قطعا راه برون رفتی از فشار های بیگانگان و دشمنان قسم خورده انقلاب است. جهش تولیدی که جز با تلاش جهادی، همت مضاعف و عزمی راسخ رخ نخواهد داد.
تجربه ۴۱ سال اخیر ثابت کرده است هرگاه روی پای خود بایستیم و بر ظرفیت های داخلی تکیه کنیم، نقشه های دشمنان برای تضعیف انقلاب را خنثی کرده ایم. دشمنانی که با هراس از قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی در سال های اخیر، روی به جنگ اقتصادی آورده اند.
طی سال گذشته در زمینه رونق تولید گشایش های خوبی حاصل شد. لیکن جهش تولید نیازمند کار مضاعف و خستگی ناپذیر است. جهشی که در نهایت منجر به خودکفایی و عدم وابستگی به خارج از مرزها در حوزه های مختلف خواهد شد.
هر کشوری برای دستیابی به توسعه پایدار، نیازمند حمایت از تولید داخل در رقابت با کالاهای خارجی است. در ایران نیز مسئولان و اقتصاد دانان بر این باورند که راه رسیدن به توسعه اقتصادی از مسیر تقویت تولید داخلی می گذرد. از این رو با تحقق چنین فرایندی ضمن به حرکت در آمدن چرخ تولید، اشتغال و رشد اقتصادی را بیش از پیش در کشور شاهد هستیم.

سهم ناجا در “جهش تولید”

امنیت رکن اساسی در توسعه و آبادانی هر کشوری محسوب می شود. بدون امنیت، هیچ فرد یا گروهی حاضر به سرمایه گذاری در کشور نخواهند شد. امروز، ناجا با تامین امنیت پایدار نقش مهم و غیر قابل انکاری در امنیت اقتصادی جامعه دارد.
“جهش تولید”، مستلزم وجود زیرساخت هایی است که از مهمترین آن ها می توان به امنیت اشاره کرد. بی شک اساسی ترین هدف ناجا استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی است. هنگامی که پلیس در بعد امنیت عینی موفق باشد می توان انتظار رونق، توسعه و رشد اقتصادی در آن جامعه داشت.
فرمانده معظم کل قوا در بیانات نوروزی خود، مقابله با قاچاق کالا را از ملزومات قوی شدن در “جهش تولید” برشمردند. طی سال های اخیر، پلیس در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، اقدامات هدفمندی برای مبارزه با قاچاق کالا انجام داده که به گواه بسیاری از اهل فن و کارشناسان اقتصادی، تلاش های بی وقفه ناجا در این زمینه موفقیت آمیز بوده و محیط را برای فعالیت های سودجویان و مخلان اقتصاد نا امن کرده است.
همچنین قوی شدن در حوزه فضای مجازی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند نیز همواره در دستور کار ناجا قرار دارد. پلیس با حضور فعال در فضای مجازی و شناسایی عاملان تخریب جو روانی، کشف کلاهبرداری ها و رصد سودجویان، مانع از ایجاد جو نا امنی در جامعه شده که این امر نقش بسزایی در ارتقاء انگیزه تولید کنندگان برای راه اندازی کسب و کار در این سرزمین شده است.

راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی

در سال ۹۸ نیروی انتظامی در راستای عمل به تحقق شعار سال، اقدام به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی کرد؛ امنیت اقتصادی وجهی از امنیت نرم است که برای رونق کسب و کار و تولید بسیار ضرورت دارد. حضور پلیس در هر بخشی از جامعه امنیت آفرین می باشد لذا می توان گفت ناجا با تاسیس پلیس امنیت اقتصادی گام بزرگی در راه آرامش خاطر فعالان حوزه اقتصاد و تولید برداشته و با رصد مداوم فضای این حوزه، قبل از شکل گرفتن جرایم اقتصادی، وارد عمل شده و با آن مقابله می کند.
نیروی انتظامی با ایجاد امنیتی پایدار می تواند به حضور هر چه بیشتر تولیدکنندگان کمک کرده که حاصل آن جهش تولید می باشد. یکی از نتایج مهم رشد تولید داخلی، افزایش نرخ اشتغال جوانان است که این خود نقش بسزایی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.
در پایان می توان گفت، دست گذاشتن روی “جهش تولید” درست در زمانی که به گمان عده ای، مشکلات تمام نشدنی است، نوید آن را می دهد که عالمی فرزانه و دوراندیش به راه حلی بنیادین می اندیشد؛ راه حلی که تحریم های ظالمانه را کم اثر و گاهی بی اثر کرده و اقتصاد کشور را جان می بخشد؛ راه حلی که نشان می دهد در دریای متلاطم روزگار، وجود کشتیبانی دانا و حکیم، راه خروج از طوفان را به خوبی نشان داده و با پیروی از او می توان به ساحل آرامش و امنیت رسید. انشاءالله
نویسنده: سردار “روح الامین قاسمی”؛ فرمانده انتظامی گلستان

@policegolestan

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۰ ب.ظ

دیدگاه