سرهنگ جاویدان فرمانده نیروی انتظامی گلستان :اعتماد مردم به ما بخش اعظم موضوعات و مشکلات امنیتی جامعه را حل می کند

البرز گلستان/سرهنگ جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در آستانه هفته نیروی انتظامی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت:شما خبرنگاران در واقع همکاران ما در حوزه نظم و امنیت و امین ما در بین جامعه هستید.

وی با بیان اینکه ما سعی براین داریم که ارتباط خود را با مردم بیشتر کنیم افزود:  امنیت مال مردم هست و وقتی که مردم به ما اعتماد کنند بخشی اعظم از موضوعات امنیتی جامعه حل می شود.

سرهنگ جاویدان در باره کشفیات ششماهه مواد مخدر در استان گفت :در ۶ ماه نخست امسال ۲ تن و ۵۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان گلستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

وی افزود: دیدار با علما و نماینده ولی فقیه در استان گلستان، استاندار، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و جلسه با اصناف و نخبگان بخش های مختلف و برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در روز شنبه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: برگزاری مسابقات رالی ماشین و موتور، ارائه خدمات پزشکی به نمازگزاران، تجلیل از خادمان نماز، افتتاح پروژه های عمرانی، برگزاری نمایشگاه علمی و پژوهشی، حضور فرماندهان و کارشناسان در مساجد و محلات،برگزاری نمایشگاه موادمخدر، همایش طلایه‌داران فرهنگ، برگزاری مراسم قرائت پیام مهر و مراسم پیاده‌روی و کوهپیمائی در روز جمعه نیز از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در گلستان است.

سرهنگ جاویدان با اشاره به شعار این هفته به نام “همه با هم برای امنیت و آرامس” افزود: امنیت راهبرد و نقشه راه ماست و همه در بخش های مختلف باید در ایجاد امنیت در جامعه نقش ایفا کنند و هدف از برگزاری برنامه های این هفته افزایش ارتباط با مردم و حفظ این امنیت و آرامش در داخل کشور است.

وی با اشاره به آخرین آمار تصادفات در استان گلستان گفت: تصادفات فوتی در استان گلستان در حوزه درون شهری ۵ درصد افزایش و در حوزه برون شهری ۲ درصد کاهش داشته و در بخش مجروحان حوادث نیز در بخش درون شهری ۹ درصد و در بخش برون شهری ۲۳ درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت:حدود ۲۴ درصد متوفیان در حوزه شهرها و ۷۵٫۸ درصد نیز در حوزه های برون شهری هستند و تخطی از سرعت، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از مهم‌ترین علت‌های حوادث است.

جاویدان گفت: بیشترین کشته شدگان حوادث جاده‌ای در برون شهری در استان گلستان موتورسواران هستند و ۶۱ درصد جان باختگان موتورسواران هستند و ۸۹ درصد جان باختگان درون شهری نیز موتورسواران و عابران پیاده هستند.

وی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲ تن و ۵۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان گلستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان افزود: در این مدت ۳۲ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان کشف و ۸۱ خودرو ، ۳۶ دستگاه موتورسیکلت و ۶ قبضه اسلحه کمری کشف شده و تعداد دستگیرشدگان نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جاویدان افزود:۱۲۴ برنامه در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در استان گلستان اجرا می‌شود که نخستین برنامه شرکت نیروهای انتظامی در نمازجمعه است.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و پیچیدگی آن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ پرونده در حوزه فضای مجازی در استان تشکیل شده و در این مدت تخلفات در فضای مجازی در استان گلستان ۸۱ درصد افزایش یافته و کشفیات نیز ۱۱۰ درصد افزایش داشته و ۱۲۷ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: امسال ۲۰ هزار نفر در سطح استان در بخش های مختلف آموزش دیدند و ۷۹ درصد پرونده که شامل ۷ هزار پرونده می‌شود، با ارجاع به مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان به صلح و سازش رسیده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۳ ب.ظ

دیدگاه