تاکید فرمانده انتظامی گلستان برضرورت نیاز به آگاهی رسانی و ارائه توصیه و هشدار‌های پیشگیرانه در خصوص جرایم فضای مجازی

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی اکبر جاویدان”در نشست با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر دو دستگاه که نقش بسیار مهمی در تولید امنیت جامعه دارند تاکید کرد.

وی نیروی انتظامی و صدا و سیما را سهام داران اصلی تولید امنیت در جامعه بر شمرد و گفت: هدف مشترک پلیس و صدا و سیما در واقع ارتقاء فرهنگ عمومی اطلاع رسانی به مردم است.

سرهنگ جاویدان با اشاره به اینکه نقش صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرایم نقش حساس و انکار ناپذیری است افزود: نگاه پلیس به این ظرفیت بزرگ  به عنوان همیار و بازویی قدرتمند در عرصه اطلاع رسانی است.

وی وقوع بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در جامعه را فقدان اطلاعات و آگاهی شهروندان دانست و اظهار داشت: تنها راه پیشگیری از وقوع حوادث و آسیب‌ها اجتماعی کمک به ارتقاء فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به مردم است.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر نگاه جامعه محوری پلیس در برقراری نظم و امنیت در جامعه از صدا و سیما به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم یاد کرد و افزود: تولید برنامه‌هایی با مضامین آموزشی می تواند در کاهش وقوع جرایم بسیار موثر و مفید باشد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی به دنبال حل مشکلات و موضوعات جامعه حتی مشکلات امنیتی از طریق راه حل‌های اجتماعی است و این نشان از رویکرد اجتماعی و جامعه محوری پلیس در سال‌های اخیر است.

سرهنگ جاویدان اعتماد سازی را رمز موفقیت پلیس در اجرای ماموریت‌های ذاتی خود عنوان کرد و گفت:اعتماد سازی پلیس موجب افزایش سطح مشارکت‌های مردمی در تولید امنیت می شود.

فرمانده انتظامی گلستان اضافه کرد: امروز مشکل و ماهیت جرایم در جامعه تغییر یافته و با تغییر رویکرد در جرایم خصوصا جرایم فضای مجازی، نیاز به آگاهی رسانی و ارائه توصیه و هشدار‌های پیشگیرانه به مردم ضروری است.

سرهنگ جاویدان در پایان به هفته نیروی انتظامی و برنامه‌ها و فعالیت‌های پلیس در این هفته اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری صدا وسیما با پلیس در تهیه، تولید و پخش برنامه‌های پلیسی علاوه بر نمایش اقتدار پلیس جامعه محور به افزایش مشارکت‌های مردمی در تولید امنیت نیز کمک شایانی خواهد کرد./

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه