مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از باز بودن تمام محورهای ارتباطی استان خبرداد

البرز گلستان/ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وقوع سیلاب روز جمعه در سطح استان، تمام محورهای ارتباطی استان را باز اعلام کرد و گفت که هیچ مشکلی در تردد بر روی آنها وجود ندارد و رفت و آمد بصورت روان جریان دارد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در گفت و گویی خبری افزود: بر اثر ریزش بارندگی های شدید همراه با رعد و برق و طوفان از بامداد روز جمعه در سطح استان و جاری شدن سیل در مسیر رودخانه ها شاهد آبگرفتگی در چندین نقطه از محورهای مواصلاتی بویژه محورهای روستایی استان بوده ایم.

به گفته وی، بدنبال این بارندگی ها محدوده پل سالیکنده در بزرگراه کردکوی- بندرگز، جاده قدیم گرگان به کردکوی، محدوده دوربرگردان فرودگاه گرگان تا روستای قربان آباد در بزرگراه گرگان- آق قلا و محدوده عبوری نومل در بزرگراه گرگان- علی آباد دچار آبگرفتگی موضعی و تجمیع گل و لای و موجب کندی و اختلال در تردد وسایل نقلیه شدند.

مبارک قدم ادامه داد: جاده امیرآباد- سرخنکلاته، محدوده کنار شهر راه های روستایی دهنه محمدآباد در حوزه شهرستان علی آباد، جاده مراوه تپه به قازانقایه، گوگدره در شهرستان مراوه تپه، جاده آزادشهر- شاهرود- خوش ییلاق، جاده توسکستان، جاده زیارت و همچنین برخی دیگر از نقاط محورهای روستایی استان بصورت موضعی با آبگرفتگی و کندی عبور و مرور روبرو شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: این اداره کل برابر اخطاریه های صادره از سوی هواشناسی و مدیریت بحران استان، از همان لحظات اولیه بارش ها با بکار گیری ۴۰ اکیپ راهداری و ظرفیت ۱۶۰ نفر نیروی راهداری مجرب و ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین راهداری، علاوه بر هدایت و کنترل ترافیک عبوری برای مقابله با سیل و رفع آبگرفتگی ها و برقراری ترافیک ایمن در سطح محورها، اقدامات مستمر را بعمل آوردند.

به گفته مبارک قدم، در حال حاضر عملیات پاکسازی و رفع موانع از سطح جاده ها به طور کامل انجام شده اما در حوزه شهرستان مراوه تپه با توجه به سست بودن نوع خاک منطقه در اثر بارندگی های شدید، بخش هایی از پل های مسیر قازانقایه، پست دره و گوگدره تخلیه شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در همان لحظات اولیه اکیپ های راهداری جهت برقراری تردد اهالی روستاهای منطقه اقدامات لازم را بعمل آوردند.

مبارک قدم تصریح کرد: اکیپ های راهداری با توجه به ادامه بارش ها تا بامداد یکشنبه و در نقاط مستعد سیل و راهدارخانه ها مستقر بوده و در حال گشت زنی و بررسی اوضاع ترافیکی محورها هستند.

این مقام اجرایی گلستان از کاربران و مسافران عبوری از جاده های استان خواست که برابر اطلاعیه های هواشناسی مبنی بر ناپایداری شرایط جوی تا روز یکشنبه از قرار گرفتن و اسکان در مسیر رودخانه ها خودداری کرده و به توصیه ها و نکات ایمنی ماموران پلیس راه و راهداری توجه وافی داشته باشند.

به گفته مبارک قدم، مرکز مدیریت راه های استان به شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ برای ارائه آخرین وضعیت و شرایط جوی حاکم بر راه ها به کابران جاده ها در طول شبانه روز دایر می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۹ ق.ظ

دیدگاه