مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان:صندوق کارآفرینی امیداستان نخستین پرداخت کننده وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان دراستان

البرز گلستان/حسن پهلوری،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گلستان ظهر یکشنبه، در نشست با رسانه های استان گلستان، به تشریح برنامه های صندوق کارآفرینی امید در گلستان پرداخت و اظهار کرد: این صندوق در زمینه های اشتغال خانگی، کارآفرینی، مشاغل خرد و اقتصاد مقاومتی از نظر تسهلاتی حمایت می کند.

وی اعتبار پرداختی به مشاغل خانگی را تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، مشاغل خویش فرما ۳۰۰ میلیون ریال و کارآفرینی را یک میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: تمام تسهیلات پرداختی به صورت قرض الحسنه و با سود چهار درصد است.

وی ارائه تسهیلات برای ازدواج و اشتغال جوانان را اولویت این صندوق عنوان کرد و افزود: در حوزه ازدواج ۱۰۰ درصد تسهیلات سال گذشته پرداخت شد و یک هزار و ۷۸۶ فقره وام به متقاضیان ارائه شد.

پهلوری اضافه کرد: پس از تغییرات در مبلغ وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان، نخستین پرداخت کننده این مبلغ در استان بودیم و تاکنون ۱۵۱ فقره وام ازدواج هم به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان این که مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا پایان شهریور برای وام ازدواج پرداخت می شود، از تلاش برای افزایش این مبلغ تا پایان سال خبرداد و گفت: اعتبار حوزه اشتغال هم ۶۸ میلیارد ریال بوده که طی پنج ماه ابتدای سال ۲۵۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی درباره آمار وام اشتغال سال ۹۴ هم گفت: حدود یک هزار و ۳۵۶ فقره وام به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده و گلستان رتبه دوم تسهیلات را کسب کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گلستان از امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه روستایی خبرداد و تصریح کرد: طرح نگهداری و پرورش اسب در گنبدکاووس با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر به زودی کلنگ زنی می شود.

وی مجموعه کود آلی ترشیز آق قلا را هم از دیگر طرح های حوزه روستایی معرفی کرد که به زودی کلنگ زنی می شود.

پهلوری پروژه های هفته دولت زیر نظر این دستگاه را ۲۶۹ طرح عنوان کرد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ۶۳۰ نفر به این طرح ها پرداخت شد.

وی اعتبار سال ۹۵ این صندوق را ۲۶۰ میلیاردریال اعلام کرد و افزود: تفاهم نامه هایی با سازمان های حمل و نقل و میراث فرهنگی در حوزه های مختلف منعقد شده تا تا بتوانیم از طرح های بیشتری حمایت کنیم.

وی حمایت از اشتغال پایدار و بدون مشکل، حمایت از سرمایه در گردش و حمایت برای حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی را از برنامه های این صندوق عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت ها ما حمایت از تولید داخلی است و در همین راستا آمادگی خود را برای حمایت از ایجاد نمایندگی محصولات داخلی در استان اعلام می کنیم و به افراد متقاضی تسهیلات خواهیم داد.

پهلوری درباره مشاغل حوزه بانوان هم گفت: در سال ۹۴ حدود ۶۱۰ نفر از بانوان حمایت شدند و در ۵ ماهه امسال ۲۵۰پرونده با مبلغ ۶۸میلیارد ریال پرداخت شده و اعتبار امسال هم ۲۶۰میلیارد ریال هست

وی نوغانداری و کرم ابریشم را یکی از زمینه های فعالیت بانوان عنوان کرد و ادامه داد: تلاش داریم در کنار پرورش کرم ابریشم، پرورش قارچ را هم اضافه کنیم زیرا نوغانداری بعد از دو تا سه ماه به پایان می رسد و نیاز است برای سایر ایام سال هم فعالیت هایی در نظر گرفته شود.

وی حمایت از زنجیره زنبور عسل را، اقدام مهم این صندوق برای ارائه تسهیلات به زنجیره های تولید دانست و اظهار کرد: در نظر داریم تا تمام فرایند تولید زنبور عسل از ساخت کندو تا پرورش ملکه و تهیه ژله رویال در گلستان انجام شود و محصولات استان هم قرار است در قالب برندی مشخص به سایر نقاط کشور ارائه شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، زنبور عسل، آی تی و گردشگری را سه طرح همه استان برمشد و گفت: یکی از برنامه های ما حمایت از چرخه صنایع دستی است و به متقاضیان این بخش تسهیلات ارائه می شود.

وی همچنین به تفاهم نامه این صندوق با تامین اجتماعی برای ارائه تسهیلات به افرادی که بیمه  بیکاری دریافت می کنند خبرداد و گفت: می خواهیم با این کار به رونق اشتغال کمک کنیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۲ ب.ظ

دیدگاه