دکتر طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگارخبرداد:شناسایی بیش از ۲۰۰ ورزشکار ۳ ستاره نونهال در طرح استعداد یابی

البرز گلستان/دکتر بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در نشست خبری خود با تبریک روز خبرنگار به زحمتکشان این عرصه، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در حوزه ورزش استان مشکل است اما با این وجود خبرنگاران خوب در تلاش هستند که به طور مناسب این کار انجام شود.

وی افزود: چون در استان نیاز به نگاه آزمایشی وجود دارد چارچوبی برای ورزش قهرمانی و همگانی طراحی شد، زیراهیچ جای دنیا به تمام ورزش ها به یک اندازه توجه نمی شود و به نگاه منطقه ای و برش کوچک نیاز است.

وی با اشاره اینکه استعدادهای خوبی در برخی رشته ها داریم که ریشه در فرهنگ مردم این استان دارد، تصریح کرد: دوره های استعداد یابی برای شناسایی این ظرفیت های ورزشی برگزار شده است.

طیبی با اشاره به اینکه در رده سنی نونهالان، ۵ تا ۶ هزار نفر استعدادیابی شدند، اذعان داشت: از این تعداد بیش از ۲۰۰ ورزشکار ۳ ستاره شناسایی شدند که در صورت حضور در عرصه ورزش قطعا مدال آور خواهند بود.

وی در ادامه افزود: المپیاد ورزشی در ۱۰ رشته ورزشی، که ۸ رشته خوب استان و ۲ رشته در ورزش پایه برای حساس شدن جامعه به آن ها طراحی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان با تاکید بر اینکه ورزش در روستا نیاز به نگاه مناسب و ویژه دارد، اذعان داشت: برای تقویت روستاهای استان گلستان، اولین جام “روستا قهرمان” برگزار خواهد شد.

طیبی در خصوص چگونگی برگزاری جام روستا قهرمان، گفت: هر روستا با ۵ تیم وارد مسابقات شهرستانی می شود بعد از برگزاری مسابقات این مرحله، روستاهای قهرمان به مسابقات مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد و در پایان این مرحله روستاهای ورزشی معرفی می شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه