دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:استان گلستان پس از استان خوزستان رتبه دوم کشور را در تولید گندم دارد

البرز گلستان/دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان  با اشاره به افزایش تولید گندم در استان اظهار داشت: کشاورزان گلستانی از سطح ۳۸۰هزار هکتار گندم موفق شدند بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار تن گندم برداشت کنند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: با وجود کاهش ۱۶هزار هکتار سطح کشت امسال نسبت به پارسال افزایش ۳۰درصدی تولید گندم رو داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: از این میزان گندم تولید بیش از یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان به صورت  تضمینی در  ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: ۴۰ هزار تن گندم مرغوب هم برای بوجاری و تولید بذر برای کشت سال بعد از کشاورزان خریداری شده که پس از مراحل بوجار در مراکز مناسب به رعایت اصول برای کشت فصل بعد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بارش‌های مناسب در زمان نیاز محصول و اجرای طرح نظام جامع ترویج و اجرای طرح پهنه‌بندی با ۳۸۰ کارشناس که به مدت ۱۰ سال در بخش تولید گندم فعال بودند از عوامل این افزایش تولید بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: استفاده از کارشناسان خبره، مبارزه بیولوژیک و به موقع با بیماری‌ها و استفاده از تغذیه مناسب از دیگر عوامل این افزایش بود.

مهاجر تصریح کرد: استان گلستان پس  از استان خوزستان رتبه دوم کشور را در تولید گندم دارد و در کشور تاکنون نزدیک ۱۰ میلیون تن گندم تولید شده است.

وی گفت :امسال در ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع استان گلستان گندم کشت شد و ما به دنبال کاهش سطح زیر کشت و افزایش کشت دانه‌های روغنی در استان هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۸ ب.ظ

دیدگاه