خبر خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای بیماران دیالیزی استان/انجام اوّلین عمل پیوند کلیه دراستان در مرداد ماه با حضور پزشکان متخصص این رشته

دکتر ریاحی:ساخت اورژانس ۵آذر در حال انجام میباشد و توسعه آن تا شهریور انجام می شود

البرز گلستان/دکتر تقی ریاحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به همراه دکتر  امروز در جمع اصحاب رسانه استان حضور یافته و و ضمن بیان برنامه ها  سازمان متبوعش به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

دکتر ریا حی در این نشست از بسته شدن  پروژ ه های ساخت خانه های بهداشت روستایی خبرداد واظهارکرد  :  تا نیمه اوّل سال ۹۶کل زیر ساخت های حوزه بهداشت تمام می شود.

وی از تاخیر در کار دو بیمارستان  بندر گز و مینودشت به خاطر مشکلات راه شهری خبر داد و آنرا گره کور در کارها نام برد و اعلام کرد: مدت یکسال می باشد که بیمارسگز آماده بهزه برداری می باشد و حتی آزمونهای آن انجام شده است.

دکتر ریاحی افزود:مطلوب بودن نظام ارجاع و اینکه می توانیم بعنوان پایلوت معرفی شویمو در زیر ساخت هاای درمان خیلی خوب عمل شده است.

وی از محرومیت سه شهرستان استان گلستان همچون مراوتپه، گالیکش و گمیشان فاقد بیمارستان هستندخبر داد و اعلام کرد بزودی مجوز ساخت بیمارستانهای ۶۴ تختخوابی آنان نیز صادر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در باره نیاز تختخواب بیمارستان  در استان اظهار کرد : با توجه به تلاش های انجام شده استان گلستان همچنان نیازمند به دو هزار تخت است که باید در این راستا اقداماتی صورت گیرد.

وی از  بیمارستان کلاله به عنوان سومین بیمارستان بزرگ استان و بیمارستان مینودشت به عنوان چهارمین بیمارستان بزرگ استان در حال ارائه خدمات بسیار ارزنده به مردم هستند خبرداد.

  وی همچنین اعلام کرد: ساخت اورژانس بیمارستان مطهری در گنبد آغاز و توسعه بیمارستان شهدا نیز طی هفته های آینده در گنبد شروع می شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه گره کارما در گرگان است، گفت: بیمارستان های گرگان از شرایط خوبی برخوردار نیستند.و  با توجه به اینکه بیمارستان صیاد شیرازی گرگان ۲۰۰ تختخوابه است اما اکنون  استفاده از آن ارائه خدمات به ۴۰۰ نفر شده است و بیمارستان ۵اذر نیز  با توجه به بازسازی که درانجام شده است ظرفیت جدیدی ندارد.

وی افزود: ساخت اورزانس ۵آذر در حال انجام میباشد و توسعه آن تا شهریور انجام می شود.

 دکتر تقی ریاحی  سپس در باره وضعیت بیمارستان طالقانی و دیران ارشد وزارت بهداشت و درمان از آن اظهار کرد:در سفرهای اخیری که وزیر و معاونین وزارتخانه  به استان گلستان داشته اند  با بازدید از بیمارستان طالقانی گرگان مقرر شد با مساعدت ویژه وزارتخانه ساخت بیمارستان جایگزین طالقانی در خارج از بیمارستان شروع خواهد شد و در کمتر از ۱۸ ماه تحویل مردم داده می شود.

 وی با اشاره به ساخت شهرک مجتمع آموزشی و درمانی در گرگان، افزود: تا دو ماه آینده کارهای حقوقی وجانمایی این پروژه انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مهمترین کارهای دانشگاه احداث شهرک سلامت آموزشی و درمانی خبرداد و بیان کرد: در حوزه بهداشت در خور شان مردم استان و در شرایط توسعه ای قرار داریم.

وی ضمن بیان کمبود بیش از ۲هزار تخت در استان از وجود ۵هزار زوج نابارور در استان خبرداد.

دکتر ریاحی ضمن استقبال از ایجاد توسعه مراکز درمانی درسطح استان گلستان از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این بخش دعوت بعمل آورده است.

وی همچنین از تجهیز  و نصب بیش از ۳میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در بیمارستان دزیانی خبرداد و گفت : هیچ پروزره ای را محدود به افتتاح رسمی نخواهیم کرد.

دکتر ریاحی در باره انجام پیوند کلیه برای اوّلین بار در نیمه اوّل مرداد با همکاری  گروه پیوند کلیه وزارت ودانشگاه علوم زشکی تهران و با حضور دکتر سیم فروش در اوّلین عمل پیوند کلیه در استان خبرداد

وی همجنین از وجود ۸۹۰بیمار دیالیز در استان خبرداد

DSC08243

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۴ ب.ظ

دیدگاه