سرهنگ جاویدان فرمانده انتظامی گلستان: ارزیابی نهایی امنیت حاکم در گلستان با مردم استان است

رئیس پلیس گلستان :پلیس خود را از رسانه جدا نمی‌داند و رسانه‌ها امین مردم و زبان گویای پلیس و مرم هستند.

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی‌اکبر جاویدان” در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز گلستان، گفت: رسانه ملی با تولید برنامه‌های تاثیر گذار در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی در ارتقاء احساس امنیت در جامعه ایفا کرده است.

وی گفت: نگاه پلیس به رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی به عنوان همکار و همیار پلیس در ارتقاء احساس امنیت است و ماهیت کاری رسانه‌ها نیز در حوزه نقد، انعکاس خبر و فرهنگ سازی است.

سرهنگ جاویدان، آموزش آگاه‌ سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی را از مهمترین مطالبات پلیس از صداوسیما دانست و گفت: پلیس خود را از رسانه جدا نمی‌داند و رسانه‌ها امین مردم و زبان گویای پلیس و مرم هستند.

وی، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه صدا و سیما را مکمل فعالیت‌های انتظامی در کاهش آسیب‌ها و مقابله با جرایم عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی صدا و سیما از طرح‌ها و اقدامات نیروی انتظامی می‌تواند در ارتقاء شاخص‌های امنیتی بسیار موثر و مفید باشد.

رئیس پلیس گلستان پیشگیری اجتماعی را مقدم بر اقدامات انتظامی و عملیاتی دانست و گفت: در رویکرد جامعه محوری پلیس، پیشگیری اجتماعی یک اولویت است.

وی افزود: نهاد‌های متولی فرهنگ در پیشگیری اجتماعی، وظایفی بر عهده دارند که باید با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه نسبت به انجام وظایف خود عمل کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان، توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه قاچاق کالا، مبارزه با موادمخدر و اعتیاد و ارتقاء فرهنگ ایمنی رانندگی را از مطالبات جدی پلیس از رسانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین انتظامی استان و صدا و سیما مرکز گلستان، گام‌های مناسبی در حوزه پیشگیری از جرایم برداشته شده است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سطح استان اضافه کرد: خدمات شایسته صدا و سیما در حوزه‌ پیشگیری از سرقت و در نهایت کاهش آن برکسی پوشیده نیست.

سرهنگ جاویدان با اشاره به ارتقاء شاخص‌های امنیتی در سطح استان، وضعیت امنیتی استان را مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: ارزیابی نهایی امنیت حاکم در گلستان با مردم استان است.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ

دیدگاه