سرهنگ جاویدان فرمانده انتظامی گلستان:قاچاق کالا علاوه بر آثار مخرب و خسارت آور اقتصادی به عنوان یک معضل بزرگ در جوامع بین المللی محسوب می شود

البرز گلستان/سرهنگ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان اظهار کرد: امروزه قاچاق کالا علاوه بر آثار مخرب و خسارت آور اقتصادی به عنوان یک معضل بزرگ در جوامع بین المللی محسوب می شود.

وی ادامه داد: این پدیده شوم موجب تضعیف اقتصاد، کاهش سرمایه گذاری و اشتغال در کشور و در نهایت باعث افزایش نرخ بی پولی در جامعه می شود. پیامدهای مخرب فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر آثار سوء قاچاق کالا در کشور است و مبارزه با این پدیده مانند مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک عزم ملی دارد.

او به افزایش تعامل پلیس با دستگاه های قضایی در برخورد با مبارزه با پدید قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: عزم پلیس و دستگاه قضا، برخورد قاطع با عوامل توزیع قاچاق کالا در سطح استان است. یکی از اولویت های مهم پلیس گلستان، برخورد با عناصر توزیع سوخت قاچاق است و در همین راستا فعالیت های بسیار خوبی نیز انجام شده است.

جاویدان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی استان گلستان کشف شد. همچنین از ابتدای سال جاری تا به اکنون، ۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان گلستان کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا یکی از پنج اولویت مهم ناجا در سال ۹۵ است، پلیس گلستان با عزمی راسخ در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا گام بر می دارد و امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی بتوانیم میزان کشفیات را در ماه های آینده افزایش دهیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸ ب.ظ

دیدگاه