محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز گلستان: ۹۸ درصددستگاه اجرایی استان نماز جماعت خود را با حضور روحانی برگزار می کنند

البرز گلستان/قاسم محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در جمع خبرنگاران استان گفت: ستاد اقامه نماز یک موسسه غیر دولتی است که با تنفیذ مقام معظم رهبری و تحت نظر هیئت امنایی متشکل از شخصیت های فرهنگی در سال ۶۹ تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه دفاتر ستاد اقامه نماز در مراکز استان های کشور و ۳۲۰ شهرستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: این دفاتر در ۱۱ شهرستان گلستان وظیفه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را برعهده دارند.

 محمدی اظهارداشت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، شناسایی زمینه ها، ضرورت ها و ظرفیت های جامعه در ارتباط با نماز، تولید فکر، تصمیم و برنامه، نهاد سازی و ظرفیت سازی در جهت تحقق اهداف مورد نظر، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ نماز از رسالت های ستاد به شمار می آید.

 وی تصریح کرد: تاثیرگذاری در حوزه راهبردی و نهادینه شدن امر نماز در ماموریت دستگاه های فرهنگی و آموزشی، افزایش مستمر آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز و نقش ها و مسئولیت های خود و دسترسی آسان آحاد مردم به مساجد و فضاهای مناسب برای اقامه نماز از چشم انداز ستاد اقامه نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان گفت: احداث، تعمیر و تجهیز نمازخانه ها متناسب با تعداد کارکنان و مراجعه کنندگان،  تمهیدات برای اقامه نماز جماعت در محل دستگاه، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی برای ارتقای دانش و بینش کارکنان و بازنگری متون کتب درسی و درج احکام، فلسفه و معارف نماز از فعالیت های دستگاه ها است.

 وی مسابقه کتابخوانی عمومی و مسابقه مکاتبه ای نمازشناسی را از مهمترین برنامه های فرهنگی و آموزشی این ستاد اعلام کرد.

 محمدی افزود: طرح تحقیقات و پژوهش وضعیت نماز به صورت پایلوت در ۱۰ استان برگزار می شود که استان گلستان هم جزو این ۱۰ استان است.

 وی اظهارداشت: با ارزیابی های انجام شده از بین ۷۴ دستگاه اجرایی، ۴۰ دستگاه استان موفق به کسب امتیاز ۷۰ درصد به بالا شدند که در اجلاسیه استانی نماز تقدیر می شوند.

 مدیر ستاد اقامه نماز گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ دستگاه اجرایی استان نماز جماعت خود را با حضور روحانی برگزار می کنند و ۲ درصد از وجود امام جماعت روحانی برخوردار نیستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۴ ب.ظ

دیدگاه