امینی مدیر کل امور زندانهای گلستان به مناسبت هفته قوه قضاییه:زندانهای گلستان یکی از زندانهای موفق کشوری در بحث زندانیان بلاتکلیف می باشد

البرز گلستان/به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه دکتر هاشیمیان رئیس کل دادگستری  و حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان ومعاونین دادگستری گلستان به همراه دکتر زارعی مدیر کل پزشک قانونی و زارع مدیر کل ثبت اسناد و مدیر تعزیرات حکومتی  و امینی مدیر کل امور زندانهای استان در جمع اصحاب رسانه استان شرکت نموده وضمن بیان  برنامه ها و اهداف داگستری استان و تشریح برنامه هفته قوه قضاییه به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ گفتند.

امینی مدیر کل امور زندانهای استان در این نشست اظهار کرد: موجودی زندان‌های استان گلستان امروز چهار هزار و ۵۳۵ نفر است که این تعداد به نسبت زمان مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش موجودی زندانیان داشته است.

 

مدیرکل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: ورودی به زندان‌های ما در سال ۹۳ حدود ۳ هزار و ۳۲۷ نفر، در سال ۹۴تعداد ۲ هزار و ۵۳۱ نفر بوده که ۲۴ درصد کاهش ورودی را نشان می‌دهد.

وی در باره تعداد درصد جرائم زندانیان اعلام کرد :۳۱ درصد جرائم زندانیان را مواد مخدر، ۳۰ درصد سرقت، ۱۸ درصد جرائم علیه اشخاص، ۸ درصد جرائم غیر عمدو مالی و ۱۳ درصد سایر جرائم تشکیل می‌دهد.

امینی گفت:در سال ۹۵ به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و ۱۲ فرودین ماه از سوی مقام معظم رهبری عفوی را اعلام فرمودند که تعداد  ۷۶۵ نفر از زندانیان شامل استان گلستان شده است.

وی افزود:زندانهای استان گلستان یکی از زندانهای موفق است در بحث زندانیان بلاتکلیف که  ۱۸ درصد از زندانیان در استان می باشند و مابقی محکومند و۱۸درصدبلاتکلیف کسانی هستندکه پرونده های آنان در حال رسیدگی و یا تحت قرار هستند و حکمی تا کنون صادر نشده است

امینی مدیرکل زندان‌های استان گلستان در باره فعالیت ستاد دیه در استان اظهار کرد: در ستاد دیه در سال گذشته ۲۳۷ نفرزندانی که جرائم غیر عمد داشتند را از زندان آزاد کردیم  با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان آزاد کردیم و در سه ماهه ۹۵نیز تاکنون ۴۸ نفر با پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

وی در خاتمه  به برگزاری جشن گل‌ریزان در ۱۳تیر ۹۵ برابرروز ۲۷ ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این روز به‌رسم هرساله جشن گل‌ریزان برگزار می‌شود و از خیرین دعوت بعمل می آید، ودر سال گذشته در این جشن ۲۵۰ میلیون تومان از خیرین به‌صورت نقدی دریافت کردیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۹ ب.ظ

دیدگاه