امام‌جمعه شهرستان گرگان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان :میلاد باسعادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستارافتخار بزرگی برای جامعه پرستاران است

البرز گلستان/آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گرگان با اشاره به خطبه ۱۸۱ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین، اظهار کرد: تمام این عالم در محضر عبودیت قرار دارد و خداوند بر همه عالم آگاه است.

وی بابیان اینکه خداوند پاک و منزه است، افزود: هیچ‌گاه تاریکی و پرده سیاه شب باعث نخواهد شد تا چیزی بر خداوند مخفی بماند.

امام‌جمعه گرگان گفت: زمانی که باران می‌بارد خداوند حتی بر تمامی قطره‌های باران آگاهی دارد و می‌داند به چه میزان جذب مخزن‌های آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند نسبت به همه‌چیز آگاه است، تصریح کرد: درزمانی که خیانت چشم برای کسی قابل‌تشخیص نیست، خداوند بر آن آگاه است چراکه از درون انسان‌ها کاملاً خبر دارد.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که خداوند بر همه رموز عالم آگاهی دارد و در فردای قیامت همه اعمال انسان‌ها در محضرشان آشکار می‌شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به‌روز هوای پاک، افزود: هوا یکی از بهترین نعمت‌هایی است که خداوند به انسان هدیه داده است و اگر یک دقیقه این نعمت را از انسان بگیرند هیچ‌گاه زنده نخواهیم ماند.

امام‌جمعه گرگان هوای پاک را از ضروری‌ترین نعمت‌ها دانست و گفت: اکنون با پیشرفت علم فعالیت‌هایی از طریق صنعت و کارخانه‌ها در حال انجام است که این فعالیت‌ها آلودگی‌هایی را در پی خواهد داشت و باعث ضربه زدن به محیط‌زیست می‌شود.

وی افزود: همه ما تکلیف شرعی داریم تا جایی که ممکن است اجازه ندهیم هوا آلوده شود، باید دست‌به‌دست هم دهیم و این نعمت را قدر بدانیم.

آیت‌الله نور مفیدی بابیان اینکه روز سه‌شنبه سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) است، اظهار کرد: میلاد این بانوی بزرگوار را به نام روز پرستار نامیدند که افتخار بزرگی برای جامعه پرستاران است.

وی افزود: حفظ و نگهداری از نهضت عاشورا جزو مهم‌ترین کارهای حضرت زینب(س) به شمار می‌رود، اگر زینب(س) نبود خون سیدالشهدا از بین می‌رفت.

امام‌جمعه گرگان گفت: این بانوی بزرگوار مانند کوه استوار در مقابل دشمنان ایستادگی و از کودکان نگهداری کرد.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا اقدام اساسی در برطرف کردن مشکلات این قشر داشته باشند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: در روز چهارم بهمن فرودگاه مهرآباد توسط بختیار بسته شد تا امام وارد ایران نشود اما ملت ایران علیه نخست‌وزیر وقت قیام کردند و تمام شعارها علیه دولت شد و در نهایت امام خمینی در ۱۲ بهمن وارد کشور شدند.

وی در خصوص کشتی ایرانی «سان چی»، افزود: حدود ۳۲ نفر از کارکنان این کشتی براثر تصادف در لحظات اولیه از بین رفتند و این مصیبت سخت و بزرگی بود که بر جامعه وارد شد.

امام‌جمعه گرگان بابیان اینکه در پی این حادثه عده‌ای می‌خواستند موج‌سواری کنند و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کنند، گفت: برخی از افراد با طرح این سؤال‌ها که مقصد این کشتی کجا بوده؟ هدف چی بوده؟ و چرا پرچم پاناما بر این کشتی نصب بود می‌خواستند برنامه جدیدی را طراحی کنند.

وی افزود: پرچم یک داستان کشتی‌رانی است، برخی از کشورها شرایط آسان دارند که پاناما هم از آن کشورهایی است که از شرایط آسانی برخوردار است.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: در این حادثه برخی‌ها معتقد بودند که چین کوتاهی کرده درحالی‌که وزیر کار این را رد می‌کند و چون ایران رابطه خوبی با چین دارد توطئه‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه