مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در جلسه شورای اداری استان:کم مصرف کردن برق یعنی ایجاد نیروگاه ،جهان راهی جز مدیریت مصرف ندارد

مهندس نصیری : استان نیازمند۱۰۵ مگا وات صرفه جویی می باشدو این نیاز به تغییر ساعات ادارات می باشد

البرزگلستان/سومین جسله ی شورای اداری سال ۹۵ استان که با حضور  صادقو استاندار گلستان و ربیعی و طهماسبی و مروتی معاونین استاندار و پیش قدم رئیس سازمان برنامه ریزی آیت الله نور مفیدی نماینده ی ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس استان گلستان و مدیران اجرائی استان برگزار شد.

مهندس نصیری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۵ سال اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف است.

وی در باره تعریف مدیریت مصرف افزود: زمانی در هر فرایندی پیک مصرف در ۲ماه از سال بالای حدود بقیه ماههای سال در حدپایین باشد باید در کاهش آن مدیریت کرد.

 وی ادامه داد: پیک مصرفی استان گلستان در سال ۹۴ یک هزار و ۹۱ مگاوات بوده که این آمار در  فصل زمستان به ۳۵۰ مگاوات رسیده است

 مهندس نصیری سپس بیان کرد: در سال ۹۵ با کمک مردم توانستیم ۶۴ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم که یعنی ۶۴ میلیون دلار صرفه جویی  و این یعنی احداث نیروگاه.

وی در باره تاریخچه برق در ایران بیان داشت  :در سال ۵۷ قدرت نصب شده برق ۷۰۲۴ مگا وات بوده است و لی در سال ۹۴ این مقدار به ۷۳۷۰۰مکاوات رسیده است این یعنی ۱۰برابر و طول خطوط انتقال ۸۱۸۷۵ بوده ولی در سال ۹۴ به طول خطوط ۸۳۲۷۰۰رسیده است.

مهندس نصیری سپس افزود: در شورای انرژ ی دنیاچالش های جهان را  دو جا عنوان کردند یکی افزایش جمعیت و چالش دوم در جهان توسعه اقتصادی است.

وی ضمن بیان اینکه در جهان ۳ نوع نیروگاه داریم بیان داشت : این نیروگاهها شامل نیروگاه با سوخت تجدید ناپذیر مانند نیروگاه نکا و علی آباد و نیروگاه با سوخت تجدید پذیر که شامل نیروگاه خورشید و آبی می باشد و اخرین نیروگاه مجازی می باشد که آن بحث مدیریت در مصرف می باشد.

وی تاکید کرد: کم کردن مصرف همان ایجاد نیروگاه می باشد. و جهان راهی جز مدیریت مصرف ندارد.

مهندس نصیری مدیرعامل توزیع نیروی برق  گلستان سپس افزود: هم اکنون گلستان ۶۵۰ هزار مشترک دارد که ۲۸ هزار و ۳۳۹ مشترک آن اداری هستند و که۸ درصد از برق استان را مصرف می کنند.

وی از شورای اداری استان درخواست کرد ضمن بیان اینکه نیاز است در استان ۱۰۵ مگا وات صرفه جویی شود و این نیازمند تغییر ساعات اداری که باعث ۶۵ مگاوات صرفه جویی می شود و این تغییر ساعت می تواند از ۲۰تیر تا آخر مرداد ماه انجام شود.

وی از طرح ساعت به وقت گلستان ۴ روز در تابستان نام بود که شامل روزهای ۲۸تیر و ۴و۱۱و۱۸مرداد می باشد. و همچنین از تمام مشترکین خواست از ساعت ۱۳الی ۱۴ مصرف برق خود را کمتر کنندو مصرف لوازم اضافی را کم کنند.

مهندس نصیری تصریح کرد : این یعنی ۲۴۹ مگا وات صرفه جویی که در حدود ۲۴۹ میلیون دلار صرفه جویی می شود.

وی از مشوق های برای کشاورزان در زمینه صرفه جویی نام برد که شامل اینکه همه کشاورزان استان گلستان که از چاه برقی استفاده می‌کنند در صورت خاموشی ۴ ساعته در طول روز.(ازساعت ۱۳لی۱۷)باشد، مصرف ۲۰ ساعت باقیمانده آن‌ها رایگان است.و کشاورزانی که در ازای ۷ روز  خاموشی داشته باشند  کل دوره برق  برق مصرفی آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود

وی یاد آور شد بنگاهها اقتصادی و صنعتی نیز مشوقهای مربوط به خود را با انعقاد قرارداد نامه دارند.و در سال۹۴ به صنایع که مدیریت مصرف داشتند مبلغ ۲۴۰میلیون تومان تخفیف گرفتند.

 مهندس نصیری تصریح کرد: دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله کشور، محدودیت منابع مالی جهت احداث ظرفیت های جدید از ضرورت بهینه سازی مصرف است.

وی نیاز مصرف در استان را ۱۱۷۸ مگاوات اعلام کرد که با احتساب مشرکین جدید و افزایش ۱۸۸ مگاوات به ۱۳۰۰ مگا وات مصرف می رسد.

مدیرعامل  توزیع نیروی برق  گلستان یادآورشد: طی بررسی های انجام شده گرمای تابستان سال ۹۴ طی ۲۰ سال گذشته در کره زمین بی سابقه بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۴ مگاوات در مصرف برق گلستان صرفه جویی شد و کانون پرورش فکری، اوقاف و شهرداری گرگان از جمله اداراتی بودند که مدیریت مصرف را اعمال می کنند.

وی یاد آور شد بنگاهها اقتصادی و صنعتی نیز مشوقهای مربوط به خود را با انعقاد قرارداد نامه دارند.

 مهندس نصیری تصریح کرد: دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله کشور، محدودیت منابع مالی جهت احداث ظرفیت های جدید از ضرورت بهینه سازی مصرف است.

وی نیاز مصرف در استان را ۱۱۷۸ مگاوات اعلام کرد که با احتساب مشرکین جدید و افزایش ۱۸۸ مگاوات به ۱۳۰۰ مگا وات مصرف می رسد.

مدیرعامل توزیع نیروی  برق  گلستان یادآورشد: طی بررسی های انجام شده گرمای تابستان سال ۹۴ طی ۲۰۰ سال گذشته در کره زمین بی سابقه بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۴ مگاوات در مصرف برق گلستان صرفه جویی شد و کانون پرورش فکری، اوقاف و شهرداری گرگان از جمله اداراتی بودند که مدیریت مصرف را اعمال می کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه