مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان : کاردان های ساختمان پلی میان سطوح مختلف اجرایی پروژه ها می باشند

البرز گلستان/ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، کاردان های ساختمان را، پلی میان سطوح مختلف اجرایی پروژه ها بیان کرد و گفت: اعضای نظام کاردانی طی برقراری ارتباط با مهندسان، معماران و استادکاران می توانند به نحو بهتری امور محوله و کارگاهی را به پیش ببرند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در نخستین نشست با هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان در محل دفتر کار خود، با اشاره به تاثیر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بخش مسکن در تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق این بخش را از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل استانها بیان کرد.

مبارک قدم ادامه داد: از این رو فعالیت کاردان های بخش ساختمان در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفرکه در محرومیت به سر می برند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی با اشاره به وجود سلسله مراتب در کارگاهها و دفاتر ساختمانی به جهت اقدامات عمرانی، اظهار کرد: سازمان های نظام مهندسی و نظام کاردانی ساختمان، دو سازمان موازی هستند که با افزایش سطح ارتباطات خود با یکدیگر می توانند ضمن حفظ منافع سازمانی، در راستای اهداف توسعه استان و ارتقای ساخت و سازها حرکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، صدور پروانه های اشتغال به کار حرفه کاردانی را، براساس صلاحیت افراد بیان کرد و گفت: سامانه ارجاع نظارت، براساس ظرفیت و با در نظرگرفتن فعالیت کاردان ها برای صدور پروانه اصلاح شود و همچنین اعضای نظام کاردانی در صورت قبولی در آزمون نظام مهندسی می توانند عضویت خود را از سازمان نظام کاردانی لغو کنند.

در ابتدای این نشست، رئیس هیات مدیره سازمان نظام کاردانی گلستان نیز، از عدم همکاری سازمان های هم خانواده، سیستم نظارت، لغو عضویت اعضای نظام کاردانی جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان، سوق یافتن کاردان ها به سمت سازمان نظام مهندسی ساختمان را، بعنوان مسایل و موانع فراروی اعضای این سازمان یاد کرد و خواستار مساعدت اداره کل راه و شهرسازی در جهت کاهش و رفع آنها شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۱ ب.ظ

دیدگاه