بهسازی آسفالت محور قدیم گرگان- کردکوی در راستای نهضت آسفالت، نگهداری و ایمن سازی محورهای ارتباطی گلستان

به گزارش گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “علی گلبینی مفرد” در گفت و گویی خبری گفت: این اقدام در راستای نهضت آسفالت، نگهداری و ایمن سازی محورهای ارتباطی کشور از جمله استان گلستان از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته نیز این محور، بهسازی شده بود، افزود: بهسازی محور قدیم گرگان- کردکوی از کیلومتر ۱۴ الی ۲۴ محور و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شد.
رئیس راه و شهرسازی کردکوی، ارتقای آسفالت محور کردکوی به گرگان را از اولویت های اداره کل بیان کرد و گفت: قبل از سال های ۷۹-۷۸ نیز، روکش آسفالت محور قدیم گرگان- کردکوی به طول ۲۴ کیلومتر انجام شد اما به علت وجود روستاها، اراضی کشاورزی و معادن فراوان در آن ناحیه و تردد کامیون های بسیار و ترافیک بالا، پس از ۱۶ سال وضعیت آسفالت آن تغییر کرده بود.
گلبینی مفرد افزود: با بهره برداری از این عملیات، بیش از ۱۵ روستای حاشیه محور با پنج هزار و ۹۳۰ خانوار از راه مناسب و ایمن بهره مند شدند که خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را کاهش خواهد داد.
محور قدیم گرگان- کردکوی ۲۴ کیلومتر طول دارد که از سه راهی شصت کلاته در حوزه استحفاظی شهرستان گرگان تا ابتدای شهرستان کردکوی را شامل می شود.
استان شمالی گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۴۲۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی قرار دارد

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه