روحانی فردبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان به مناسبت هفته مواد مخدر خبر داد:کشف ۱۰تن انواع مواد مخدر در سال۹۸/شناسایی ۵۳ نقطه آسیب خیز در استان

کدخبر:۴۲۱۵۰

البرز گلستان محمود روحانی فر  دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:شورا با ۵ کمیته بصورت اختصاصی پیش می برد.

وی این  ۵کمیته را شامل کمیته فرهنگی و پیشگیری وبرنامه ریزی مقابله باعرضه توسعه و مشارکنهای مردمی کمیته حقوقی و قضایی و در مان و بازپروری نام برد.

روحانی فر همچنین از کشف ۱۰تن انواع مواد مخدر ذر سال ۹۸ و ۳و نیم تن دز۳ ماههاول سال ۹۹ وشناسایی ۵۳ نقطه آسیب خیز در استان خبر داد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان همچنین از تدوین نقشه راه مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ۵ساله  ششم توسعه شیوع مصرف مواد مخدر سالانه ۲۵ درصد کاهش می یابد.

 اظهار کرد: نقشه راه مبارزه با مواد مخدر استان تدوین شده و براساس این نقشه، باید تا پایان برنامه ششم توسعه هر سال پنج درصد از شیوع مصرف مواد مخدر در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ پاکسازی مناطق آلوده در استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در سال گذشته محله قلعه حسن و قزاق محله گرگان و در هر شهرستان یک کانون آلوده پاکسازی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از شناسایی ۵۳ نقطه آسیب پذیر  در استان خبر داد و اضافه کرد: نوسازی، پاکسازی و بهسازی یک نقطه آلوده در هر شهرستان تا پایان سالجاری در دستور کار قرار دارد.

وی گریزی هم به آمار شیوع مصرف مواد مخدر در استان زد و ادامه داد: مطابق آمار اعلامی در سال ۹۵ گلستان با ۱۳.۸۱ درصد دومین استان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بود.

روحانی فر با این توضیح که براساس آمار اعلامی شیوع شناسی سال ۹۵ و بررسی‌های میدانی انجام شده حدود ۱۷۰ هزار گلستانی ۱۵ تا ۶۴ ساله مواد مخدر استفاده می‌کردند، تصریح کرد: هرچند آمار رسمی شیوع شناسی جدید منتشر نشده اما وضعیت گلستان بهبود یافته و از رتبه دوم به رده‌های میانی (۱۵ و یا ۱۵ به بالا) رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر در بانوان رو به افزایش است، توضیح داد: مطابق نقشه راه ترسیمی و طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و همچنین برنامه‌های دستگاه‌های عضو ستاد، باید هرسال شیوع و بروز مواد مخدر در استان پنج درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت ۸۳ تشکل مردم نهاد در حوزه های مرتبط از جمله آموزش و پیشگیری مد نظر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان افزود: در دوران کرونا کمپ های ترک اعتیاد نه پذیرش و نه تر خیص داشته است

روحانی فر با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر به شدت نیازمند کار فرهنگی هستیم، بیان کرد: ما دستگاه نظارتی-برنامه‌ای هستیم و از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌کنیم که این نقشه در زمینه فرهنگی، مقابله‌ای و برنامه‌ای اجرایی شود.

وی افزود: در استان ۸۳ شهیدمبارزه با مواد مخدزمی باشد و تا کنون دو یادواره شهدا برای این عزیزان برگزار شد

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۷ ب.ظ

دیدگاه