استاندار گلستان درششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان:اوّلین مسئولیت ما این است ، تمام مصوباتی که در ظرفیت ملی می باشد در برش تکلیفی استان قرار بدهیم.

البرز گلستان/ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان امروز با حضور صادقلو استاندار گلستان و پیشقدم رئیس سازمان برنامه ریزی و ربیعی و مروتی معاونین استاندار و جمعی از معاونین استاندار در دفتر وی انجام شد.

دکتر صادقلو عصر در جلسه  اظهار کرد: به دلیل مصوبات ویژه‎ای که کارگروه اقتصاد مقاومتی دارد باید شیوه خاصی را برای این کمیته‎ها تدوین کردیم.

وی تصریح کرد: دیدگاه برخی از اعضای کارگروه اقتصاد مقامتی این است آنچه در راستای اقتصاد مقاومتی کمیته‎بندی می‎کنیم در دل دیگر کمیته‎ها قرار بگیرد و کمیته جدیدی نداشته باشیم اما بنده معتقد هستم ایجاد کارگروه‎های اختصاصی برای طرح‎های اقتصاد مقاومتی نیاز است.

دکتر صادقلو یادآور شد: اقتصاد مقاومتی ادبیات خاصی دارد که در مسیر تحقق آن باید یک سری از محورهای عملیاتی را  تعریف کند.

وی به پنجره واحد و گرفتن استعلام مجوز اشاره کرد و گفت: باید در کارگروه اقتصاد مقاومتی تصمیماتی گرفته شود که موانع تولید برطرف شود.

استاندار گلستان ابراز داشت: بر اساس ضرورت و نیاز استان در کارگروه تسهیل اقداماتی پیگیری کردیم و نیاز است که سریع به میدان عملیات اقتصاد وارد شویم.

دکترصادقلو گفت: تشکیل کمیته‎ها باید در میدان عملیات اتفاق بیفتد و در نهایت ستاد علاوه بر نظارت برخی از مشکلات را احصاء و حل کند.

وی بیان داشت: ما باید نقشه راه حرکتی در اقتصاد مقاومتی استان را مشخص کنیم و بدانیم به کدام سمت پیش خواهیم رفت.

استاندار گلستان افزود: اوّلین مسئولیت ما این است که تمام مصوباتی که در ظرفیت ملی می باشد در برش تکلیفی استان قرار دهیم.

دکترصادقلو گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ کارگاه و واحد صنعتی باید از رکود خارج شوند که سهم استان گلستان بیش از ۳۲۵ مورد است و این همان دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری است که در خراسان رضوی مطرح فرمودند.

وی با بیان اینکه کمیته‎ها باید موضوعاتی را که رصد می‎کنند به کارگروه اقتصاد مقاومتی گزارش دهند، افزود: باید در درجه دوم یک سری محورهای اقدام را در کارگروه اقتصاد مقاومتی پیگیری کنیم.

استاندار گلستان به اقدامات انجام شده ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور ۱۷ پروژه استانی وزارتخانه و دستگاه‎های ملی به استان‎های گلستان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه باید شیوه‎نامه مشخصی برای ارائه تسهیلات به واحد‎های صنعتی داشته باشیم، افزود: کارگروهی به نام تسهیل و رفع موانع در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه افق در برنامه‎های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی با فلسفه اقتصاد مقاومتی باید مسائل و اقدامات پیگیری شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۵ ب.ظ

دیدگاه