آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع مردم گرگان:با نامگذاری ائمه بر روی فرزندان، زندگی ما اهل بیتی می شود

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع مردم گرگان با اشاره به فضیلت های ماه شعبان، گفت: پیامبر خدا در آخرین ماه شعبان مردم را برای ماه مبارک رمضان آماده و محیا می کرد.

وی، ماه مبارک رمضان را ماه مغفرت، رحمت و برکت خواند و افزود: این ماه آنقدر بزرگ است که نفس کشیدن هم در این ماه عبادت و تسبیح است.

ماه رمضان، ماه استغفار و پاکسازی دل

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: ماه رمضان، ماه استغفار و پاکسازی خانه دلمان است و همه باید برای این ماه آماده شویم.

وی با اشاره به اینکه موقع مرگ پیامبر خدا بر بالین متوفی می آید، اظهارداشت: رسول خدا به عزرائیل سفارش می کند تا شب اول قبر از پدر هم مهربانتر باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مرگ و قیامت و برزخ این دنیاست و انعکاسش در آن دنیا است. آن عالم جدای این عالم نیست و چیز دیگری است. اگر در این دنیا پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) را در زندگی مان دیدیم و کنار ما بودند در موقع مرگ هم کنار ما می آیند. سعی کنیم در زندگی پیامبر و اهل بیت پیامبر کنار ما باشند.

وی با اشاره به نامگذاری فرزندان، گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند اگر کسی سه فرزند پسر داشته باشند و اسم یکی را محمد نگذارد به من جفا کرده است.

با نامگذاری ائمه بر روی فرزندان زندگی ما اهل بیتی شود

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: سعی شود از اسم پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) در نامگذاری فرزندان استفاده شود تا حضورشان را در زندگی نیز احساس کنیم. با نامگذاری ائمه بر روی فرزندان، زندگی ما اهل بیتی می شود.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم روضه خوان امام حسین(علیه السلام) هستم، گفت: در روضه خوانی هایم سعی می کنم عظمت ائمه و عزت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) را بیان کنم.

کلید شخصیت امام حسین(علیه السلام) عزتش است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه کلید شخصیت امام حسین(علیه السلام) عزتش است، افزود: در روضه هایم سعی می کنم به محور شخصیت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) لطمه وارد نشود.

وی بار دیگر تاکید کرد: باید پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت پیامبر در زندگی ما احساس شوند.

آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت نیمه شعبان و امام زمان(عجل الله تعالی)، اظهار امیدواری کرد: تمامی دلهای ما امام زمانی شود و تنها بر زبان نباشد.

وی با اشاره به معنی انتظار، اظهارداشت: انتظار به معنای محبت به آرمان ها و اهداف امام زمان (عجل الله) و انگیزه داشتن برای آن حضرت است. کسی که منتظر امام زمان (عجل الله تعالی) است باید این آرمان ها مورد علاقه و عشقش باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۲ ب.ظ

دیدگاه