طلوعیان رئیس سازمان صمت گلستان تشریح کرد:فعالیت واحدهای صنفی و مشاغل مشروط به تزریق دو دوز واکسن کرونا و قرار نداشتن در دوره قرنطینه و ثبت در سامانه امید می باشد

کدخبر:۵۸۸۰۶

البرز گلستان/رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان تشریح نمود :
شرایط فعالیت واحدهای صنفی با توجه به شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، شرایط فعالیت واحدهای صنفی با توجه به شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا را تشریح نمود .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان گفت : فعالیت واحدهای صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل هستند ، مشروط به آن است که مراتب تزریق دو دوز واکسن کرونا به کلیه صاحبان مشاغل ، کارفرمایان ، کارکنان و مشتریان مربوطه و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا ، در سامانه امید درج شده باشد .
وی گفت : اخذ کد QR از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحدها و فعالیت های صنفی، بنحوی که توسط خدمت گیرنده قابل رویت و اسکن باشد ، الزامی است و تشکلهای صنفی مربوط موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، بر چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیماری نبودن مراجعین و مشتریان از طریق سامانه ، توسط متصدیان واحدها و فعالیت های صنفی نظارت کنند.
به گفته طلوعیان ، خدمت گیرندگان موظفند QR پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره و قبل از ورود به محل واحدها و فعالیت های صنفی ، آن را به متصدیان مربوط ارایه نمایند.
وی افزود : خدمت گیرندگانی که مراتب تزریق واکسن به آن ها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند ، نمی توانند در محل واحدها و فعالیت های صنفی حضور داشته باشند.
وی همچنین اظهار نمود : اتاقهای اصناف و سایر تشکل های صنفی حسب مورد موظفند ضمن نظارت مؤثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحدها و فعالیت های صنفی ، نسبت به آن دسته از واحدها و فعالیت های صنفی ذیربط ، که الزامات مقرر را نقض کرده اند ، به ترتیب زیر و در چارچوب ساز و کارهای اجرایی تعیین شده اقدام کنند :
مرحله اول : ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج آن در سامانه.
مرحله دوم : درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دو هفته از طریق سامانه.
مرحله سوم : پلمب ۳۱ روزه واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه .
وی گفت : مؤسسات و شرکتهای دارای شناسه ملی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (اداره کل ثبت شرکتها) پس از ابلاغ این دستورالعمل و اعلام سازمان مذکور، موظفند مشخصات کارکنان خود را ظرف مدت یک ماه در سامانه بارگذاری و QR کد اختصاصی را دریافت نمایند. در صورت عدم رعایت الزامات مقرر در اینگونه شرکت ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان ناظر عالی، مراتب تخلف آن ها را برای رسیدگی قانونی، به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منعکس و ضمن پیگیری جدی، نتیجه را در سامانه درج می نماید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۴ ب.ظ

دیدگاه