آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در نشست با جوانان با تاکیدبراحیای دیوار دفاعی گرگان:باید میدانی فراهم شود و جوان استعداد خود را در آن بروز دهد تا کشور پیشرفت کند

البرز گلستان/ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در هفتمین نشست با جوانان که با موضوع فضای مجازی درمدرسه تقوی واقع دربافت تاریخی گرگان برگزار شد، گفت: روز جوان روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) فرزند شایسته امام حسین (ع) است. امثال ما هر چه داشتیم طی این سال ها رو کرده ایم و قوه را به فعلیت رساندیم و نوبت آن رسیده است که به جوانان فرصت دهیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: نسل جوان یک استعداد قوی دارد و باید میدانی فراهم شود و جوان استعداد خود را در آن بروز دهد تا کشور پیشرفت کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: این میدان کسب و کار نباید در ادارات استان باشد چرا که هم اکنون دولت به اندازه کافی متورم شده است و کارها رکود پیدا کرده است و پیش نمی رود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: علما، روحانیون و مسئولان امر باید این فرهنگ را بپذیرند که میدان پیشرفت جوانان را باز کنند و وقتی این میدان باز شود جوانان به اندازه استعداد و نبوغ خود ابداع ها و نوآوری ها  را نشان می دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه میدانی برای پیشرفت جوانان فراهم کنیم باید مشکلات پیش رو را هم به آنها گوشزد کنیم تا جوانان احساس کنند مسئولان به دنبال باز کردن راه پیشرفت برای آنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به مسئولان استانی گفت: ما باید به نسل جوان امروز خود دل ببندیم و چاره ای جز این نداریم چرا که فردای کشورمان به دست جوانان اداره می شود.

آیت الله نورمفیدی در رابطه با فضای مجازی و ظرفیت آن اظهار کرد: جوانان ما باید انتخاب کنند که می خواهند در فضای مجازی تولید کننده باشند یا مصرف کننده؛ چرا که فضای مجازی راهی است به سوی جهان سازی و می تواند فرهنگ و ایده را عوض کند.

وی با اشاره به هفته میراث فرهنگی که در آن قرار داریم، گفت: استان گلستان سابقه تاریخی زیادی دارد و آثاری که در این منطقه توسط باستان شناسان و حفاری های انجام شده، کشف شده مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد مسیح است و نشان دهنده این امر است که این منطقه قدمتی هفت هزار ساله دارد.

آیت الله نورمفیدی به دیوار دفاعی گرگان اشاره کرد و افزود: در اواخر دوره ساسانی به دلیل حملاتی که اقوام شمالی به این منطقه داشتند چند تن از سلاطین ساسانی دیوار گرگان را احداث کردند که بعد از چین دومین دیوار بلند آسیا به حساب می آید و من تاکید می کنم این دیوار احیا شود.

وی با بیان اینکه منطقه جرجان مرکز علم و دانش در تمام زمینه ها بوده است، تصریح کرد: در کتب تاریخی آمده است ابن سینا و ابوریحان بیرونی به این منطقه برای کسب علم و دانش مراجعه می کردند و حتی ابوریحان بیرونی کتاب آثارالباقیه خود را در این منطقه تالیف کرده و به قابوس بن وشمگیر تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به این نکته مهم که دنبال احیای مناطق فرهنگی وتاریخی منطقه باشیم، خاطر نشان کرد: با واگذاری به بخش خصوصی می توان این مناطق را احیا کرد.

وی همچنین افزود: موزه روستایی در جنگل قرق که جاذبه خوبی برای گردشگران می تواند باشد، در حال پیگیری است و ساختمان های روستایی شناسایی شده ودرحال انتقال به این موزه هستند.

آیت الله نورمفیدی درادامه بر احیای دیوار دفاعی گرگان تاکید داشت و گفت:مسئولین استان تلاش کنند تا مقداری از این دیوار احیا شده و ازدل خاک بیرون بیاید.

وی درپایان ضمن اشاره به دلدادگی و پرهیز از گزارش و شکل وحرف در استان، اظهار امیدواری کرد: همه دلسوزانه وارد فضای کاری شده و برای پیشرفت استان تلاش کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۳ ب.ظ

دیدگاه