استاندار گلستان درهمایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های سراسر کشور:مدیریت شهری باید توجه ویژه ای به فضاهای سبز و زیباسازی شهرها داشته باشد تا آرامش بخشی لازم برای مردم ایجاد شود

البرز گلستان/البرز گلستان/همایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های سراسر کشور با حضوراستاندار گلستان، هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، مدیرکل ترافیک وزارت کشور،‌ مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های سراسر کشور و مدیران حوزه عمرانی استانداری گلستان بر گزا رگردید.

در این همایش استاندار گلستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با تاکید بر اهم و مهم کردن پروژه ها در مدیریت شهری، اظهار کرد: خرد شدن اعتبارات موجب عدم به سرانجام رسیدن برخی پروژه ها می شود و این مسئله انتظارات مردم را برآورده نمی کند.

دکتر حسن صادقلو با بیان اهمیت معماری سبز در شهرها، تصریح کرد: مدیریت شهری باید توجه ویژه ای به فضاهای سبز و زیباسازی شهرها داشته باشد تا آرامش بخشی لازم برای مردم ایجاد شود.

وی افزود: اکثر شهرهای شمالی از وجود رودخانه هایی بهره مند هستند که می توان با مدیریت صحیح هر کدام از آنها را به زاینده رودی تبدیل کرد.

وی با اشاره به ویژگی های اقلیمی استان گلستان، یادآور شد: با راه اندازی خط آهن اینچه برون، گلستان به کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب تبدیل شد و راه دسترسی کشور به بازارهای چین و روسیه را تسهیل نمود، که برای این بهره برداری قریب به ۷۶ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید هزینه گردید.

استاندار گلستان با بیان اهمیت کریدور دریایی در سرفصل های توسعه، خاطر نشان کرد: اگرچه در گذشته بنادر ترکمن و گز در راستای مراودات تجاری مورد استفاده قرار می گرفتند اما در حال حاضر با توجه به رویکرد گردشگری آنها، بندر سبز خزری در گمیشان مورد توجه و در حال پیگیری است.

دکتر صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران دفاتر فنی استانداری های سراسر کشور، گفت: استان گلستان با تولید ۴٫۱ میلیون تن گندم به عنوان دومین استان تولید کننده گندم کشور شناخته می شود و همچنین در مواردی همچون خاویار و نژاد اسب ترکمن برند شناخته می شود.

وی با اشاره به تدوین اسناد ۱۴۰۴، ۱۴۲۰ و آمایش سرزمین گلستان، یادآور شد: مدیریت استان در کنار در کنار تهیه اسناد جامع ، ۲۷ موضوع اساسی و تحول زا را همچون منطقه آزاد اینچه برون، طرح گردشگری آشوراده و دیگر طرح های زیر ساختی را که موجب آینده بهتر استان خواهد شد را پیگیری می کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۹ ق.ظ

دیدگاه