همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان گلستان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برخوردداری زیر ساخت های ارتباطی خوب درگلستان وبهره برداری از۴۳۰ طرح و پروژه های مخابراتی خبر داد

همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان گلستان، ۴۳۰ طرح و پروژه های مخابراتی از قبیل؛ توسعه شبکه تلفن ثابت، فیبر نوری، توسعه پورت های پرسرعت، افزایش پهنای باند و توسعه شبکه تلفن همراه (۳G و ۴G) با اعتباری بالغ بر ۳۸۳ میلیارد ریال در سطح استان گلستان با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مقامات ارشد استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در آئین افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان گلستان از زیر ساخت های ارتباطی خوبی برخوردار است ، افزود : با این وجود بنا داریم با برنامه های پیش رو در زمینه توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها بویژه مناطق دور افتاده، شاهد رضایت مندی بیشتر مردم استان باشیم.

همچنین در این مراسم اینترنت پرسرعت ۸۱ روستای استان در قالب طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروژه نصب و توسعه شبکه های فیبرنوری، شبکه مسی و نصب کافو تلفن ثابت شرکت مخابرات منطقه گلستان نیزافتتاح و رونمایی شد.

راه اندازی و احداث سایت های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه اپراتور اول در ۱۹سایت و احداث سایت های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه و اینترنت ثابت اپراتور دوم در ۱۸۸ سایت نیز از دیگر پروژه های ارتباطی در سفر رییس جمهوری به استان گلستان بود.

وزیر ارتباطات در این سفر به استان گلستان تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گلستان برای پایش ماهواره ای پارک ملی گلستان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال منعقد کرد.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات به بلوغی رسیده که بتوانیم از آن برای حفاظت محیط زیست استفاده کنیم، افزود: سال گذشته در جنگل گلستان ۲۰ مورد آتش سوزی رخ داده که خسارات بسیار زیادی برجا گذاشته است.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه از بخش خصوصی و استارت‌آپی در اجرای این پروژه استفاده می شود، افزود: ما در ۹ ماه آینده شرکت هایی را داریم که تجربه ای برای حفاظت از محیط زیست با فناوری اطلاعات و فضایی دارند و جنگلی داریم که در برابر تهدیدها و آتش سوزی محافظت می شود و همچنین محیط بانانی داریم که با استفاده از فناوری اطلاعات توانمند تر شده اند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه