مهندس مقدم دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران گلستان در جلسه کارگروه امنیت مدیریت بحران استان:توجه به آموزش در سند جامع امنیت استان به عنوان یک موضوع دارای اولویت ضروری است

البرز گلستان/مهندس صادق علی مقدم” دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان گلستان  در جلسه کارگروه امنیت مدیریت بحران استان در گرگان اظهار کرد:  این کارگروه نه تنها برای زمان حوادث بلکه در زمان پیش ‎از حوادث و در چرخه پیشگیری نیز به کمک شورای هماهنگی مدیریت بحران بیاید و از بروز تهدیدات احتمالی در این بخش جلوگیری کند.

وی باتوجه به اهمیت موضوع آمادگی در چهار چرخه مدیرت بحران افزود: توجه به آموزش در سند جامع امنیت استان به عنوان یک موضوع دارای اولویت ضروری است.

به گفته وی: زمانی که سطح آموزش در جامعه برای مدیران و مردم در حدی پائین باشد به همان اندازه امکان مدیریت بحران دچار اشکال می‎شود.

مقدم خاطرنشان کرد: چنانچه در موضوع پیشگیری به ویژه مبحث آموزش در جامعه سرمایه‎گذاری نشود، زیرساخت‎های اجتماعی و امنیتی جامعه از اثرات خسارت‎بار آن مصون نخواهند بود و به ویژه در زمان حوادث بزرگ دچار اشکال اساسی خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در حوادث اذعان کرد: امنیت و رعایت اصول و مقررات آن در زندگی روزمره ما اهمیت دارد اما این موضوع به هنگام وقوع حوادث و سوانح به واسطه فروپاشی و یا حداقل اختلال در سیستم‎های اجتماعی، اهمیت مضاعف می یابد.

دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان گلستان با اشاره به هماهنگی و تعامل مناسب بین مدیریت بحران و دستگاه‎های امنیتی و انتظامی استان یادآور شد: این هماهنگی تاکنون موجب شده تا در زمان‎های مورد نیاز بتوان ضمن مدیریت مناسب در حوزه پیشگیری و آمادگی، از برخی اتفاقات و حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

مقدم با اشاره به انواع مخاطراتی که ممکن است امنیت شهروندان را مورد تهدید قرار دهد، افزود: برخی از این تهدیدها مستقیم است، همانند برخی از بلایای طبیعی که جان و مال شهروندان را در معرض خطر قرار می‎دهد و برخی اقدامات نیز به طور غیرمستقیم جامعه را دچار آسیب می‎سازد.

 وی متذکر شد: اقداماتی همچون ساخت و ساز در مناطق پرخطر، در حرایم رودخانه‎ها، نقاطی همچون زیارت یا در مناطق دارای خاک لس، از این دست مخاطرات است که تبعات حاصل از تخلفات روی داده، ممکن است بسیاری از شهروندان را تحت تاثیر خود قرار دهد که البته باید چنین موضوعاتی در کارگروه امنیت مورد بررسی و اثرات مخرب آن بر جامعه تبیین شود.

مقدم با تاکید بر لزوم آگاهی اعضاء از قانون و آئین نامه مدیریت بحران از این کارگروه خواست تا در اولین فرصت نسبت به بازگو کردن و آموزش موارد یاد شده در کارگروه اقدام کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ

دیدگاه