پیش قدم رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گلستان از تهیه شیوه نامه اجرایی ، تدوین ، اجراء و نظارت اقتصادمقاومتی استان(پیشنهادی) خبر داد.

البرز گلستان/اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان با حضور استاندار ، معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، دستگاههای عضو و مدعوین  در محل سالن جلسات استانداری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه  پیش قدم رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب سلام الله علیها، تشکر از حضور مردم در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت در مرحله دوم به مرور مصوبات جلسه قبل و عناوین دستور جلسه پرداخت.

وی در ادامه به ارائه گزارشی ازاقدامات انجام شده در خصوص تدوین سند اقتصادمقاومتی و پروژه های قابل واگذاری به بخش غیردولتی (ماده ۲۷ قانون تنظیم الحاقی ۲) ، ارائه موضوعات پیشنهادی شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروههای تخصصی در سال ۱۳۹۵ و ارائه مصوبات کارگروه های تخصصی پرداخت.

وی همچنین از تهیه شیوه نامه اجرایی  ، تدوین ، اجراء و نظارت اقتصادمقاومتی استان(پیشنهادی) خبر داد.

پیش قدم افزود:این شیوه نامه که با همکاری کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه و در جلسه ارائه گردید شامل چارت تشکیلاتی پیشنهادی اقتصادمقاومتی استان ، کمیته های چهارگانه( کمیته تامین و تخصیص منابع و توسعه اقتصاد مردمی ، کمیته استقرار و توسعه تولیدات و خدمات دانش بنیان ، کمیته توسعه برونگرایی و کمیته حمایت از درونزائی و ارتقاء بهره وری عوامل تولید) اعضاء ، شرح وظایف کمیته ها ، وظایف دستگاه های اجرایی استان بر اساس تکالیف دستگاهی و وظایف دستگاه های اجرایی در سطح ستاد استان می باشد .

حسین پیش قدم اظهار داشت : رویکردهای اقتصادمقاومتی ( عدالت بنیانی ، مردمی بودن ، دانش بنیانی ، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی ) و فعالیت های دستگاه های اجرایی حاکم گردیده و ی تاکید کرد اجرای اقتصاد مقاومتی در دستگاههای اجرایی تنها منوط به این برنامه ها نباید باشد و باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه ها منطبق با این سیاست ها است.

اضافه می شود در ادامه صحبتهای رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، هریک از از اعضاء جلس وعضو شورا به ارائه نقطه نظراتشان در خصوص این شیوه نامه پرداختند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۶ ب.ظ

دیدگاه