مدیرکل آمار استانداری گلستان: آمارهای اقتصادی گلستان نگران کننده است/ نرخ بیکاری پاییز امسال ۱۲٫۳ درصد بود

به گزارش استانداری گلستان ‘محمد دودانگی’ روز شنبه اظهار داشت: مطابق آخرین آمار استان گلستان با نرخ بیکاری ۱۲٫۳ درصد طی پاییز امسال رتبه بیست و سوم استانهای کشور را داشت.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان گلستان در همین بازه زمانی در سال گذشته بسیار کمتر بوده که نشان از غیرواقعی بودن نمونه گیری ها و آمارگیری های گذشته دارد.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز امسال ۳۷٫۳ درصد بود، ابراز داشت: در همین مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان گلستان ۳۶٫۳ درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان با اشاره به همخوانی نرخ بیکاری استان در سال ۹۳ با سایر شاخص های اقتصادی استان، گفت: این آمارها برای گلستان نگران کننده است و لزوم تلاش بیشتر مدیران محلی و توجه ویژه مسوولین کشوری به این استان را می طلبد.

دودانگی اضافه کرد: آمارهای غیرواقعی که منطبق بر ساختار اقتصادی استان گلستان نبوده است، می تواند مسوولان کشوری و استانی را در اتخاذ سیاست مناسب برای کاهش نرخ بیکاری دچار خطا و اشتباه کند.

وی با یادآوری سفر چندی پیش ریاست جمهوری به گلستان و طرح هایی که با نگاه ویژه ایشان جهت توسعه استان اجرا خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه ها، سرمایه گذاران و مردم نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

به گفته وی در این مسیر طرح هایی همچون مشاغل دانش بنیان، ایجاد درآمد پایدار در روستاها، استقرار صنایع بزرگ و توجه به مشاغل خانگی و فنی و حرفه ای می تواند تاثیر ویژه ای داشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۳ ب.ظ

دیدگاه