دکترریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد: افزایش رشد۵۰درصدی تعداد تخت‌های بستری استان

البرز گلستان/نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به همراه معاونان وی در سالن اجتماعات داشگاه با حضور اصحاب رسانه استان برگزار گردید.

دکترتقی ریاحی در ابتدا با بیان اینکه شعار امسال مقابله بادیابت می باشد  اظهار داشت: شیوع دیابت در ایران بالاتر از میانگین  جهانی است،

و اتین تغییر پیدا نمی کند مگر با تغییر در رفتار و سبک زندگی

وی درادامه ضمن بیان اینکه از سال ۲۰۱۰ غالب تختهای بیمارستهانها توسط بیماران دیابتی پر می شود اظهار داشت: دیابت، فشار و چربی خون ۳ عامل مهم واصلی بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که برای درمان آن‌ها بار سنگینی به بخش به داشت و درمان کشور تحمیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: غربالگری دیابت در کشور از سن ۳۰ سالگی افراد شروع‌شده و هر ۳ سال یک‌بار تکرار می‌شود، که با یک دهه عقب‌افتادگی مواجه هستیم و به دلیل ناآگاهی بخشی از لایه‌های جامعه نیمی از افراد دیابتی به‌موقع از ابتلای خود به دیابت مطلع نمی‌شوند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته تعداد تخت‌های دیالیز استان گلستان افزایش پیداکرده است و امسال هم با افزایش ۲۱۰ تخت دیالیز به ۲ برابر افزایش می یابد، تاکنون نیز ۷۰ تخت دیالیز اضافه‌شده است.

دکترریاحی سپس ادامه داد: نخستین عامل مرگ‌ومیر در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی به خود اختصاص داده است و ۵۰ درصد دیابتی‌ها نیز با مشکل قلبی و عروقی مواجه می‌شوند.

وی اظهار کرد: سالانه ۸ هزار مورد مرگ در داخل استان ثبت‌شده می‌شود که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ مورد ناشی از بیماری قلبی و عروقی بوده است.

دکترریاحی در خاتمه کرد: در سال گذشته تعداد تخت‌های بستری استان گلستان  ۵۰ درصد رشد داشتند و در نیمه اول امسال نیز ۷ کلینیک تخصصی و نیمه تخصصی در بخش خدمات سرپایی افتتاح می‌شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۴ ب.ظ

دیدگاه