مهندس مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:تنها ۳۲ درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه راه و شهرسازی استان تخصیص یافته است

مهندس مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:تنها ۳۲ درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه راه و شهرسازی استان تخصیص یافته است

البرزگلستان/ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه بازسازی و بهسازی خسارات سطح و ابنیه فنی راه های استان، هزینه های هنگفتی را بر اداره کل تحمیل می کند،گفت: طی سال های گذشته (۹۴-۹۳) با وجود وقوع سیلاب های متعدد و آسیب دیدگی شدید سطح و ابنیه فنی موجود در راه ها، فقط ۳۲ درصد منابع مالی مصوب شده از محل حوادث غیرمترقبه، به این اداره کل تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در بازدید از روند اجرای پروژه های سیل اداره کل در حوزه شهرستان علی آباد کتول، افزود: این در حالی است که هم اینک بیش از ۵۰ درصد و گاها بیش از ۸۵ درصد عملیات اجرایی پروژه های سیل این بخش بویژه در راه های روستایی به اجرا درآمده اما هنوز مطالبات پیمانکاران باقی مانده است.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، سازمان مدیریت بحران کشور، هیات محترم دولت و از محل منابع مالی استانی، میزان ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات راه های استان مصوب شده بود، رقم تخصیص آن را ۱۷۰ میلیارد ریال و معادل ۳۲ درصد سرجمع اعتبارات مصوب در این بخش بیان کرد.
این مقام اجرایی گلستان رقم تخصیصی سال ۹۴ را هم بسیار اندک ذکر کرد و گفت: در این دو سال در مجموع ۱۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال خسارت بر شبکه راه های استان وارد آمد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یادآورشد: عدم تخصیص کامل اعتبارات حوادث غیر مترقبه و از طرفی تعهدات انجام شده در سال ۹۳ و شروع بخشی از پروژه های سیل با توجه به تصویب اعتبارسیل و عدم تعیین تکلیف قطعی ابلاغ تخصیص جهت ادامه عملیات و یا خاتمه قراردادهای منعقده، مشکلاتی را برای زیرساخت های بخش حمل و نقل استان ایجاد کرده است.
در این سفر کاری، از پروژه های در حال ساخت و پایان یافته دهنه محمدآباد و زرین گل و راهدارخانه ثابت افراتخته و راهدارخانه موقت دهنه محمدآباد بازدید بعمل آمد.
حدود ۳۵۰ کیلومتر از راه های استان گلستان در حوزه استحفاظی شهرستان علی آباد کتول قرار دارد.
شهرستان علی آباد کتول با جمعیتی افزون بر ۱۳۲ هزار نفر در ۳۸ کیلومتری شرق گرگان، مرکز استان گلستان قرار دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه