رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی در شورای فرهنگ عمومی:اجرای طرح اشتغالزایی «شمیم خدمت» در حوزه صنایع دستی با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات

کدخبر:۵۰۶۸۰
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی:
اجرای طرح اشتغالزایی «شمیم خدمت» در حوزه صنایع دستی با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات

بنابر اعلام رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی، طرح اشتغالزایی «شمیم خدمت» در حوزه صنایع دستی با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در سطح شهرستان کردکوی اجرا خواهد شد.
به گزارش البرز گلستان گروه فرهنگی/ جعفر خاندوزی در جلسه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شعار اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در نوروز امسال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و حرکت در مسیر توسعه و ارتقای تولید، طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در کشور و از جمله در شهرستان کردکوی اجرا می‌شود.
به گفته وی، این طرح در پی انعقاد تفاهم‌نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برنامه‌ریزی و تدوین شده است.
وی هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر بوده است. در گام نخست با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود. در گام دوم تلاش می شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود. در گام سوم نیز تلاش می شود با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات صنایع دستی تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.
خاندوزی ادامه داد: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه‌های سنی وجود ندارد و هرکسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش‌ها را داشته باشد می‌تواند در کلاس‌های آموزشی که توسط اساتید رشته‌های صنایع دستی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود شرکت کند.
وی یادآور شد: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی اماکن دینی مذکور و نیز توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله فرش‌بافی، صنایع دستی و… در دستور کار قرار دارد.
این مسوول هم‌چنین با اشاره به نقش اجتماعی رشته‌های صنایع دستی خاطرنشان کرد: رشته‌های صنایع دستی یکی از راه‌های مطمئن و کم هزینه کمک به اقتصاد خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های کم درآمد بوده و در این راستا، نقش زنان به عنوان نیمی ازجمعیت جامعه که در تمامی رشته‌های آن فعالیت دارند نقش تاثیرگذاری است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی در پایان تاکید کرد: اشتغال اعضای خانواده‌ها به امر آموزش، تولید و فروش محصولات صنایع دستی پیامدها و دستاوردهای بسیاری دارد از جمله این‌که به ارتقای اقتصاد خانواده می‌کند، و در اعضای خانواده نیز انگیزه تولید و در نتیجه خودباوری و از همه مهمتر، موجب همبستگی و تحکیم بنیان‌های خانواده‌ها خواهد شد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۱ ب.ظ

دیدگاه