مهندس مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به شدت و تداوم بارش ها،آخرین وضعیت راه های استان را اعلام کرد/شماره تماس گویای ۱۴۱ و ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ جهت پاسخگویی

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به شدت و تداوم بارش ها،آخرین وضعیت راه های استان را اعلام کرد.

البرز گلستان/به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” ظهر یکشنبه در گفت و گویی خبری با خبرنگاران  با توجه به آغاز بارش برف در ارتفاعات کوهستانی چهارباغ- توسکستان، درازنو و خوش ییلاق از صبح امروز و بارش باران در سایر نقاط استان از شب گذشته، از باز بودن تمام محورهای ارتباطی استان و برقراری ترددی با احتیاط در آنها خبر داد.

وی با اشاره به ریزش بیش از ۲۰ سانتی متر برف در محور چهارباغ به سمت شاهکوه از صبح امروز یکشنبه، گفت: به دلیل عدم استفاده رانندگان از زنجیر چرخ، برای ساعاتی تردد در این محور مختل شده بود که با حضور بموقع ماموران راهداری و انجام اقدامات اضطراری و امداد و نجات، تردد از سرگرفته شد.

به گفته مبارک قدم، هم اینک در منطقه درازنو نیز اکیپ های راهداری و برفروبی در حال اجرای عملیات برفروبی هستند.

وی با توجه به شدت بارش ها افزود: بر اثر ریزش شدید بارش ها و جاری شدن سیلاب در رودخانه ها شاهد آبگرفتگی در برخی از محورهای استان از جمله بزرگراه گرگان- آق قلا محدوده محمدآباد، دو محور کردکوی و بندرگز در محدوده سالیکنده، محور گنبد-کلاله (محور بایلر) و آبشستگی بخشی از محور آزادشهر- شاهرود حدفاصل شهر نوده خاندوز تا فارسیان و محور چاتال-گلیداغ در مراوه تپه هستیم.

وی، همچنین از ریزش سنگ همراه با گل و لای در محور های خوش ییلاق و محور زیارت خبر داد و گفت: هم اکنون تردد در تمام محورهای بیان شده با احتیاط کامل برقرار است اما فقط محور کوهستانی اولنگ در حوزه رامیان به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با توجه به شدت ناپایداری ها و تداوم آن تا عصر فردا و همچنین لغزنده بودن سطح راه ها و کاهش سطح دید رانندگان به دلیل وزش باد و بوران بویژه در مناطق کوهستانی، افزود: نیاز است رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه، احتیاط لازم، توجه به توصیه های مامورین راهداری و پلیس راه و همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ از مناطق کوهستانی و سایر محورهای ارتباطی استان تردد کنند.

به گفته مبارک قدم، اطمینان از سلامت خودرو و به همراه داشتن لباس گرم و اقلام مورد نیاز زمستانی با توجه به کاهش محسوس دما برای تردد در محورهای کوهستانی گلستان الزامی است.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان نیز به صورت شبانه روزی جهت پاسخگویی از آخرین وضعیت راه ها و شرایط جوی با شماره تماس گویای ۱۴۱ و ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در خدمت رانندگان می باشد.

مبارک قدم یادآورشد: با شروع بارش ها از شب گذشته بیش از ۴۰ اکیپ راهداری همراه با تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز نیز در سطح راه های استان مستقر یافته و در حال انجام اقدامات اضطراری و امداد و نجات جهت رفع اختلال تردد هستند.

استان گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹ ق.ظ

دیدگاه