مقاله رسیده : جمع آوری و ذخیره آب باران از سید محسن حسینی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان

کدخبر:۷۵۷۲۷

🌧جمع آوری و ذخیره آب باران :
البرز گلستان/جمع آوری و ذخیره آب باران یک روش پایدار و مؤثر برای مدیریت منابع آب است. استفاده از این روش جهت کاهش تبخیر از منابع آب و تامین آب آشامیدنی به عنوان یک راه حل مورد توجه است.

در ساختمان‌ها، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران می‌توانند به صورتهای مختلف طراحی شوند. این آب جمع‌آوری شده برای مصارف آشامیدنی یا آبیاری استفاده می‌شود.

می توان بوسیله ذخیره آب باران و استفاده از آن برای مصارف روزانه چیزی در حدود ۵۰٪ در مصرف روزانه آب یک واحد مسکونی صرفه جویی کرد، به عبارت دیگر با ذخیره آب بازان می توان از هدر رفتن آب قابل شرب به میزان ۵۰ درصد جلوگیری کرد.

ذخیره آب باران یک راه عالی برای صرفه جویی در منابع آبی است. آب باران یک منبع رایگان و طبیعی است که می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند آبیاری باغچه، توالت‌ها و شستشوی حیاط و خودرو استفاده شود.

💧فواید و مزایای جمع‌آوری آب باران :
تامین منابع آب جدید ، کاهش رواناب سطحی و خطر سیلاب ، حفاظت از منابع آب زیرزمینی ، کاهش هزینه‌های آبیاری ، کاهش تبخیر آب از سطح زمین و افزایش میزان آب موجود در منابع آب ، حفاظت از محیط زیست ، افزایش تاب‌آوری در برابر خشکسالی

⚡️جمع‌آوری آب باران به عنوان یک رویکرد پایدار و موثر در مدیریت منابع آب و تامین آب در شرایط محدودیت‌های آبی اهمیت زیادی دارد.
انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۷ ب.ظ

دیدگاه