آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان وامام جمعه گرگان:باید همانگونه که طبیعت را زیبا از ذات اقدس الهی تحویل می گیریم، زیبا و سالم هم نگه داریم

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه گرگان ،آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان افزود: در روایات اسلامی آمده است نگاه (عمقی) به سه چیز شامل چهره پدر و مادر، قرآن و دریا انسان را به بهشت می رساند و باید از این زیبایی ها و مخلوقات خداوند بهره لازم را ببریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دریا مظهر جمال و قدرت الهی است و نگاه به آن تا این اندازه اهمیت دارد بنابراین نباید با آن هرگونه که دلمان می خواهد رفتار کنیم.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: از ملت مومن و مسلمان انتظار می رود که قدر این نعمت الهی را بدانند اگرچه متاسفانه در عمل کمتر به آن توجه می شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: پروردگار از اینکه مخلوق وی به مظهر جمال و قدرت او نگاه کند خشنود می شود بنابراین ما هم باید همانگونه که طبیعت را زیبا از ذات اقدس الهی تحویل می گیریم، زیبا و سالم هم نگه داریم.
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۸ فروردین سالروز جهانی بهداشت اظهار کرد: انسان مومن همانگونه که در مقابل روح خود مسئولیت دارد تا از نفوذ شیطان در آن جلوگیری کند، به همان اندازه هم باید مراقب جسم خود باشد.
خطیب جمعه گرگان ادامه داد: مساله مراقبت از جسم و روح در روایات اسلامی آمده و حتی در نشستن، خوابیدن، خوردن و آشامیدن نیز تاکیدات فراوان شده و این نشان می دهد که شارع مقدس اسلام در مساله رعایت بهداشت فردی بسیار حساس است.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از بیماری ها شکم پرستی و اسراف است و ریشه بسیاری از درمان ها توجه به مساله پیشگیری است که مسلمانان و همه مردم جهان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و البته برای ما مسلمانان امر دینی است و ریشه اعتقادی دارد.
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۹ فروردین سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرش به دست رژیم بعثی عراق در زندان های این کشور، گفت: این عالم برجسته امید آینده برای اسلام بود و در واقع این شهید بزرگوار در کنار مساله امید دنیای اسلام متفکر به روز و عالم بود و ما چنین عالمی که همه این موارد را با هم داشته باشد، کم داریم.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: احتمالا به همین دلیل وی به دستور آمریکا و یا گروه ها و مستکبرین دیگر توسط صدام به شهادت رسید.
خطیب جمعه گرگان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام شهید شیخ محمدخیابانی، گفت: این روحانی برجسته از علمای شهر تبریز بود که نسبت به عهدنامه استکباری ۱۹۱۹ که برآن اساس قرار بود بهره برداری از راه آهن و راه های شوسه کشور به انگلیس واگذار شود، به همراه مردم این شهر دست به قیام زد و در این روز قیام مسلحانه خود را از مراکز دولتی به عنوان مخالفت با این عهدنامه و پیمان استکباری اعلام داشت.
آیت الله نورمفیدی افزود: وثوق الدوله مخبر السلطنه نیز به دستور آمریکا و انگلیس باید این قیام را سرکوب می کرد و بالاخره در ۲۲ شهریور سال ۱۳۰۰ با سرکوب کردن این قیام شیخ خیابانی را به شهادت رساند در حالی که این روحانی وارسته برای حفظ و استقلال مملکت قیام کرد.
امام جمعه گرگان در خطبه اول نماز نیز با یادآوری بخشهایی از نهج البلاغه گفت: دنیا برای امام علی (ع) ارزشی ندارد و ما نیز که پیرو آن حضرت هستیم باید از ایشان تبعیت کنیم زیرا نعمت های دنیا فانی و از بین رفتنی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه