مدیرکل راه و شهرسازی گلستان: قریب به ۷۰ درصد اقدامات راهداری طرح نوروزی به اتمام رسیده است،

البرز گلستان/ مهندس “ابراهیم مبارک قدم” روز دوشنبه در نشست خبری مدیران حوزه حمل و نقل استان با اصحاب رسانه با موضوع خدمات نوروزی، گفت: یکی از اقدامات مهم راه و شهرسازی در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی و برقراری سفری شاد و ایمن برای آنان، طرح راهداری نوروزی است که با بسیج امکانات شورای حمل و نقل و دستگاههای خدمات رسان استان از فردا ۲۵ اسفندماه در سطح ۱۴۱ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان به اجرا در می آید.
به گفته وی، تعویض و رنگ آمیزی حفاظ و گاردریل محورها، لکه گیری، ترمیم پل ها، خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از محورها، آشکارسازی و ایمن سازی ۱۶۴ نقطه پرتصادف از طریق برقراری سیستم روشنایی، اصلاح هندسی و نصب چراغ های چشمک زن سولار و چشم گربه ای بخشی از اقداماتی است که در این طرح اجرا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه قریب به ۷۰ درصد اقدامات راهداری طرح نوروزی به اتمام رسیده است، گفت: بازگشایی تقاطع ایمر در محور علی آباد کتول و تعطیلی و ایمن سازی کارگاه های راهسازی مستقر در طول مسیرهای هدف گردشگری برای اجتناب از خطرات احتمالی در راه ها از اقدامات دیگری است که در جهت برقراری سفری امن و شاد برای مسافران نوروزی استان صورت گرفته است.

به گفته مبارک قدم، در طول ایام تعطیلات برنامه ریزی شده که از طریق پنج تابلوی اطلاع رسانی VMS مستقر در راه ها، پیام های ایمنی به مردم و مسافران اطلاع رسانی شود و با نصب دوربین های نظارت تصویری در مسیرها بر نحوه تردد خودروها نظارت شود.
وی با اشاره به اینکه تلفن گویای ۱۴۱ آماده اعلام آخرین وضعیت راه های استان به مسافران در طول شبانه روز است، افزود: برای ادای فریضه الهی نماز مسافران نیز اقداماتی از جمله تدارک نمازخانه ها، سکوها و جایگاههای نماز با هماهنگی ادارات شهرستان انجام شده است.
رئیس شورای حمل و نقل گلستان خاطرنشان کرد: نصب بنرهایی حاوی مضامینی همچون “هنگام نماز توقف کنید” و “نماز بخوانید تا سفرتان مبارک باشد” در طول مسیرها جهت مشخص کردن موقعیت نمازخانه ها برای مسافران از دیگر اقدامات اداره کل در این راستا به شمار می رود.
مبارک قدم در پایان یادآورشد: به دلیل برخورداری گلستان از مواهب طبیعی و قرار گرفتن در کریدور عبوری شمال به مشهد مقدس، این استان همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است و به همین جهت، تمام اقدامات بیان شده از اوایل اسفندماه جاری طی برگزاری جلسات متعدد هماهنگی برای ارائه خدمات مطلوب و ایمن در سطح استان انجام شده است.
در ادامه این نشست هریک از مدیران حوزه حمل و نقل استان اعم از ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها، راه آهن، هواشناسی، بنادر و کشتیرانی و فرودگاهها به بیان اقدامات انجام شده برای سفرهای نوروزی هم استانی ها پرداختند.

نوشته شده توسط مسلم افتخاری در دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۸ ب.ظ

دیدگاه