دکترشهریاری رئیس دانشگاه پیام نورگلستان :قصد آموزش عالی تربیت نیروی متخصص برای پاسخگوئی آینده کشور

به گزارش خبرنگار البرز گلستان به مناسبت آغاز ورود دانشجویان به دانشگاهها مراسم باشکوهی در دانشگاه

پیام نور گلستان با حضور مسئولین استانداری و نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه و امام جمعه موقت گرگان ومیرباقری مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مهمانان ویژه بر گزار گردید .

در این مراسم ابتدا دکتر شهریاری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان ضمن خیر مقدم به حضور همه دانشجویان جدیدالورود و مهمان دانشگاه بیان نمود که : دانشگاه مبدا همه تحولات و کسب علم و دانش است و وظیفه اصلی همه شما دانشجویان یعنی شما جوانان طلب علم ودانش است که آینده به دست شماست .

وی سپس ادامه داد:دانشجو یعنی تلاش وامید و صبر و دانشجو شخصی است که در پی گمشده خود یعنی علم است .

دکتر قربان شهریاری در ادامه افزود : یکی از ارکان توسعه پایدار توسعه آموزش عالی است اگر توسعه همه جانبه داشته باشیم باید توسعه آموزش عالی داشته را مد نظر داشته باشیم قصد آموزش عالی تربیت نیروی

متخصص برای پاسخگوئی آینده کشور است و دانشجویان امروز باید نیازهای ۴۰ سال آینده را پاسخگو باشد.

وی سپس ادامه داد:با توجه به رقابت شدید برای بقای در ساختار جهانی هر کشوری که آمادگی رویاروی با این رقابت گسترده رانداشته باشد از گردونه خارج می شود و پیش بینی شده است در سال ۲۰۳۰اقتصاد جهانی متاثر از فناآوری خواهد بود .

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان افزود : اقتصاد و فرهنگ از دانشگاه شروع می شود و استارت اقتصاد نیز از دانشگاه شروع می شود .و با تولید علم و تبدیل آن به ایده ثروت هر کشوری می تواند در راستای پیشرفت گام بردارد ومی شود با علم و فناوری به ثروت رسید و فرهنگ نیز از دانشگاهها شروع می شود و راههای رسیدن به آینده یافتنی نیست بلکه ساختنی است و آینده کشور بدست با کفایت شماست.

دکتر شهریاری سپس در باره نقش دانشگاه پیام نور در جامعه بیان نمود : امروز نیروی علم و نیروی متخصص مبنی میباشد و پیام نور مفتخر است در آینده نزدیک ۲۵سالگی بالندگی خود را جشن بگیردو دانشگاه پیام نور باشعار همه جا همه وقت برای همه کس کار را شروع کرده است و دانشگاه پیام نور امروز یکی از دانشگاههای تاثیر گذار است . دانشگاه پیام نور با ۱میلیون دانشجو ۳۰ درصد دانشجوی کشور و ۲۰۰ مرکز بین المللی در خارج از کشور یکی از افتخارات ماست .دانشگاه پیام نور بزرگترین شبکه مجازی کشور است ومقام دوم آسیاست و از لحاظ فرهنگی سالمترین دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان در باره موقعیت دانشگاه پیام نور گلستان ادامه دادند : دانشگاه پیام نور گلستان دارای ۱۲مرکزو واحد و ۱۷هزار دانشجو در ۷۵ رشته کارشناسی و ۵رشته کارشناسی ارشد می باشدو انشاالله در آینده ۵رشته دیگر ارشد افزایش می یابدو بزودی جذب هئیت علمی با دکتری شروع می شود و همچنین از ترم بهمن بدون کنکور در اکثر رشته ها دانشجو می پذیردو توسعه مجازی در دستور کارماست و انجام پروزههای نیمه تمام عمرانی از ۵درصد تا ۹۰ درصد با اعتبارتی که از مرکز گرفته می شود انجام میگردد.

دکتر شهریاری سپس در باره فضای فعلی دانشگاهها ادامه دادند : در دولت تدبیر و امید فضای کشور و فضای دانشگاه پر نشاط و امیدوارنه شد امیدواریم که این فضای پر نشاط و امید وارکننده به همراه جامعه در دانشگاهها نیزوجود دارد باعث پیشرفت علمی جامعه شود.و دانشجو آزاد است در ابراز سلیقه و عقیده خود با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه دانشگاه محل تفکرات سیاسی و دانشجویان می توانند در تشکلات دانشجوئی و انجمن ها با رعایت قوانین و مقررات کشور فعالیت نمایند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان در خاتمه بیان نمود: ما کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاه داریم و دبیرخانه استانهای مرزی در حال تاسیس می باشد و در بحث ادیان و اقوام هرکس می تواند به دبیرخانه مراجعه و نظرات خود را اعلام نمایدهمچنین دانشجو باید سرلوحه کار خود را رعایت مقررات و نظم و رعایت شئونات اسلامی قرار بدهد.
n6wlvzjxlic66iuzhfxk
v9jovwrkau8wgmd5dvgl
2wg91wk43pwnfbspx5z

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه