ربیعی معاون استاندار گلستان در بازدیداز دوره آموزشی توجیهی بدو خدمت کارکنان:آموزش صحیح رضایت شغلی پرسنل و مدیر را افزایش می دهد ،

البرز گلستان/ربیعی معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری گلستان  به همراه قدمنان، مدیرکل آموزش و پژوهش ودکتر احمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از کلاس آموزشی توجیهی بدو خدمت کارکنان جدیدالاستخدام استانداری گلستان و فرمانداریها بازدید به عمل آوردند .

وی در ابتدا  ضمن عرض خیر مقدم  کارکنان حدید وزارت کشور در فرمانداریهای استان گلستان نسبت به توجه  ماموریتهای ذاتی وزارت کشور و فرهنگ سازمانی مربوط به آن رااز اهم امور نام برد.

ربیعی سپس در باره اهمیت آموزش در جامعه اظهار کرد:با توجه به اینکه  آموزش صحیح رضایت شغلی پرسنل و مدیر را افزایش می دهد ، آموزش صحیح به پرسنل همانند ورود خون تازه به رگهای سازمان است. اثر بخشی دوره های آموزشی در بیان بسیار ساده یعنی استفاده مطلوب و حداکثر از خونهای وارده به سازمان است .

وی در باره بررسی های بعمل آمده در باره تاثیر آموزش بر توانایی های کارکنان ابراز داشت :در یک بررسی نتیجه گرفته شد کارکنان در سازمانها از۲۰ تا ۳۰ درصد توانایی خود برای فراگیری استفاده می کنند. ولی تحقیقات نشان داد که اگر کارکنان آموزش ببینند وبطور شایسته برانگیخته شوند۸۰ تا۹۰ درصد از توانائی ها و قابلیتهای خود را بروز می دهند.

ربیعی معاون مدیریت و منابع انسانی  استاندار سپس ضمن تاکید بر توجه به امر آموزش به عنوان زیر ساخت کارآمدی و توانمند ساز ی کارکنان دولت وتخصصی نگاه کردن به مقوله ماموریت های وزارت کشورتداوم اموزش را  در طول دوران خدمت جهت ارتقا سطح شغلی لازم  دانست.

وی در باره مزایای آموزش به کارکنان دولت اظهار داشت :آموزش ضمن خدمت کارکنان می تواند مزایایی شامل: ارتقای اطلاعات و دانش و مهارت های کارکنان و افزایش همبستگی کارکنان با اهداف سازمان و کاهش حوادث و ضایعات کاری و ایجاد اطلاعات بیشتر در سازمان و کمک به تغییرات سازمانی در مواقع ضروری  ایجاد علاقه و دلگرمی نسبت به سازمان از طریق آموزش های مستمر افزایش کارآیی کلی سازمان داشته باشد.

ربیعی  در خاتمه بیان داشت :آموزش و مدیریت دومقوله جدا از هم نیستند  و در واقع گروهی معتقدند آموزش در حقیقت خود مدیریت است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

دیدگاه