مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خبر داد؛ تعویض ۵۰ هزار کنتور خراب آب در سال آینده

البرز گلستان/محمد هادی رحمتی در گفت‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: کاهش بارش های جوی ، خشکسالی و کاهش سفره های زیرزمینی موجب شد تا مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اقداماتی که از پاییز ۹۳ آغاز شده مرحله نخست آن مشتمل بر افزایش پتانسیل استحصال آب به میزان ۲۶۷ لیتر در ثانیه و کاهش توان مصرفی به میزان ۷۸ کیلووات بوده که بطور سرجمع شاهد افزایش ۳۴۲٫۵ لیتر در ثانیه استحصال آب و همچنین کاهش توان مصرفی به میزان ۱۲۲ کیلووات در منابع تامین استان طی یک سال گذشته بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان افزود: در شش ماهه سالجاری از مرداد ماه تا کنون با انجام مطالعات و شناسایی ۱۱ حلقه از منابع تامین ، ۷۵٫۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استانافزوده شده و همچنین توان مصرفی به میزان ۴۴کیلووات کاهش داشته است .

وی با اعلام این خبر افزود: کاهش بارندگی ها در سال آبی گذشته و سالجاری، افت سطح سفره های زیرزمینی که عمده ترین منابع تامین آب استان هستند از یک طرف رشد جمعیت و رشد مصرف آب شرب از طرف دیگر موجب شد تا به منظور جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان تصریح کرد: انجام مطالعات و شناسایی ۱۱ حلقه از منابع تامین شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب در ۶ ماهه گذشته انجام شد.

به گفته وی؛ انجام عملیات ویدئومتری ۳۱ حلقه چاه ، اسید شویی و لایروبی ۱۱ حلقه چاه هادر سطح استان و دوجداره سازی ۴ حلقه از چاههای مخروبه استان را از مهمترین اقدامات بیان نمود.

مهندس رحمتی از دیگر اقدامات مهم انجام شده برای گذر از بحران آب در سالجاری احداث ایستگاه پمپاژ شصتکلاته شهر گرگان با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت منابع تامین موجود در محدوده غربی شهر وانتقال آب به سایر مخازن شهر و همچنین با صرف هزینه ای حدود ۴۲۱۰ میلیون ریال ، دبی استحصالی از منابع موجود به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت که این میزان معادل نتیجه حفر ۵ حلقه چاه جدید بوده است و لذا مبلغ ۳۵،۷۹۰ میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی گردید.

مدر عامل شرکت آبفای گلستان با بیان این مطلب که سال های گذشته شرکت برای تعویض کنتورهای خراب مشرکین با مشکلاتی روبه رو بوده خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط معاونت بهره برداری ۵۰ هزار کنتور خراب سال آینده تعویض خواهد شد.

مهندس رحمتی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده ۶۸ هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب برنامه ریزی شده افزود با هماهنگی های انجام شده ۱۶۰ هزار کیلومتر از شبکه های آب استان در سال ۹۵ اصلاح خواهد شد.

مهندس محمد هادی رحمتی به عملیات بازسازی چاه های استان اشاره کرد و افزود مدیران از هم اکنون عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی و تعویض پمپ چاهها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد بحران جدی آب و ضرورت توجه شهروندان در استان گلستان را به مدیریت مصرف و صرفهجویی از این مایه حیاتبخش بیشتر میکند و اگر هر یک از شهروندان به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفهجویی کنند از کاهش بیرویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۲ ب.ظ

دیدگاه