آیت الله نورمفیدی درنخستین گردهمایی فرهیختگان سیستانی گلستان :گروهی که نقش موثرتری در پیروزی انقلاب داشتند گروه فرهیختگان و تحصیل کردگان بود

نخستین گردهمایی فرهیختگان سیستانی استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان در حسینیه سیستانیها گرگان برگزار شد.

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و روز ۲۲ بهمن، گفت: امروز در تاریخ کشور ما روز بی سابقه ای است و انقلابی که مردم شکل داده بودند پس از ۱۸ سال به ثمر نشست.

او اظهار کرد: مردم و امام به تنهایی نمی توانستند انقلاب را به سرانجام مطلوبی برسانند و در قرارگرفتن در کنار هم این امر را میسر کردند. همه مردم جامعه در پیروزی انقلاب نقش داشتند اما گروهی که نقش موثرتری ایفا کرد، گروه فرهیختگان و تحصیل کردگان بود.

بزرگترین حادثه تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده کشور راه توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته است. متاسفانه بعضی افراد داخلی کشور، توسعه را در گرو حضور اروپایی ها می دانستند و از دانشمندان ایرانی استفاده نمی کردند. امام راحل نیز اعلام کردند که باید نمی توانیم را به می توانیم تبدیل کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، بزرگترین حادثه تاریخی را پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب کشور ما دچار مشکلات زیادی بود اما ملت ایران از این گردنه های خطرناک عبور کرد و اثبات کرد که می تواند یا یکپارچگی و همدلی بر همه مشکلات چیره شود.

امام جمعه گرگان گفت: ایران در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی به بهشت تبدیل شده بود. بهشت جایی است که دشمنی وجود ندارد و همه افراد در کنار یکدیگر برادرند اما در جهنم جای دعوا و دشمنی است.

او بیان کرد: در روایات اسلامی آمده است که اگر مسلمانی صدای مظلومی را می شنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست. آن چیزی که برای انسان باقی می ماند، احسان به یکدیگر است و خداوند دستور می دهد که مردم به یکدیگر احسان و نیکی کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه شال یک معیار اسلامی است، خاطرنشان کرد: شال در معیارهای اسلامی و دینی وجود دارد و سنت خوبی است که در همه اقوام وجود دارد. امروز باید معجزه و کار بزرگ دیگری را با همدلی و همزبانی انجام دهیم که این کار بزرگ توسعه و پیشرفت استان است.

او اظهار کرد: ما باید به جایی برسیم که از نظر اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و … جزو برترین های منطقه باشیم. در حال حاضر کشاورزی ما توسعه یافته نیست و همچنین لازم است تا جهانگردی و گردشگری استان متحول شد چراکه آثار تاریخی بسیار مهمی در استان داریم که باید احیا شوند که مسئولیت این کار بر عهده مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان وضعیت خودروسازی ایران را نامطلوب توصیف کرد و گفت: کشور ما باید با تولید خودروهای با کیفیت و باصادرکردن آن به کشورهای صاحب جایگاه در صنعت خودروسازی مانند آلمان، با آنها رقابت کند.

او در پایان تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم تا استان ما به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند و هر کجایی که در آن توسعه استان ملاک باشد، از آن استقبال می کنم.

هداف گردهمائی

تحکیم بیعت با ولایت و مقام عظمای رهبری

تجدید میثاق با شهدا

برگزاری جشن انقلاب

شناسائی ظرفیت علمی و فرهنگی

هم اندیشی در خصوص برنامه های کارگروههای هشت گانه (اقتصادی-دانشگاهیان – فرهنگی  و مذهبی – جوانان و ورزش – بانوان – حقوقی – روحانیون – پزشکان)

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

دیدگاه