عارف : خاتمی هیچ گاه از نظام دور نبوده است/ از بی‌قانونی در کشور هیچ کس نفع نمی‌برد/اصولگرایان دعوت کنند ائتلاف می کنیم

خبرگزاری آریا-رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: ما برای انتخابات مجلس بنا داریم که ان‌شاءالله از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون بیاید بنابراین با یکدیگر باید مشورت می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری اریا،محمدرضا عارف در حاشیه نشست “چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی” که در بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، در ارزیابی خود از نامه سیدمحمد خاتمی به مقام معظم رهبری و ابراز خوشحالی از سلامتی ایشان گفت: آقای خاتمی مانند همه بزرگان به سلامتی مقام معظم رهبری علاقه‌مند بودند و در نامه هم از ایشان احوال‌پرسی کردند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که برخی این نامه را دلیلی برای بازگشت خاتمی به نظام تعبیر می‌کنند، گفت: آقای خاتمی هیچ‌گاه از نظام دور نبودند و همیشه خود را عضوی از این نظام می‌دانستند و در این کشور ۸ سال رئیس جمهور بودند، قطعا همه ما دغدغه نظام و پیشرفت آن را داریم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات مجلس دهم با بزرگان اصلاحات دیداری انجام داده‌اید، گفت: همه مردم ما بزرگ هستند و ما نیز با همه مذاکره داریم. دغدغه همه ما و دلسوزان مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس است. این مساله جزو اهداف اصلی ما محسوب شده و سعی می‌کنیم که اکثریت را به دست بیاوریم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که آیا سفرهای جنابعالی برای افتتاح شعب بنیاد در استان‌های دیگر آغاز خواهد شد، گفت: بعد از اینکه بنیاد امید ایرانیان در ۴ استان شعبه افتتاح کرد، هیات مدیره در حال ارزیابی عملکرد آنهاست. در حال حاضر دو نظریه وجود دارد؛ یکی اینکه با همان سرعت واحدهای استانی افتتاح شود و دیگری اینکه دوستان در سایر استان‌ها فعالیت خود را ادامه دهند.
عارف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه روز گذشته آقای محتشم دبیرکل انصار حزب الله در جلسه توجیهی آمران به معروف و نهی از منکر اعلام کرده که به تذکر لسانی اکتفا نمی‌کنیم، ارزیابی شما از چنین حرکت‌های خشونت‌آمیزی چیست، اظهار کرد: من به اظهارات آقای محتشم پاسخ نمی‌دهم، ما قانون اساسی و ارزش‌های مشخصی داریم که باید تلاش کنیم در این چارچوب خشونت را از جامعه خود و به تدریج از جهان رفع کنیم.
معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در دولت اصلاحات کفن‌پوشان سر موضوعات مختلف به خیابان آمده و برای دولت بحران ایجاد می‌کردند در طول هشت سال دولت قبل همواره سکوت کرده اما با روی کار آمدن دولت یازدهم مجدد به بحران‌آفرینی برای دولت روی آوردند و ارزیابی شما از عملکرد آنها چیست، اظهار کرد: همه باید قانون را اجرا کنیم، چراکه این مساله به نفع همه است. از بی‌قانونی هیچ کس نفعی نمی‌برد، از این رو توصیه من به همه گروه‌ها، فعالین و دردمندان این است که در چارچوب قانون فعالیت کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اظهارات بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران گفت: ما هیچ وقت او را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما در مورد رژیم صهیونیستی نظریه شفافی داریم، بنابراین نتانیاهو در حدی نیست که بخواهیم در مورد مواضع و اظهاراتش موضع‌گیری کنیم.
این استاد دانشگاه در مورد مشکلات صنفی تشکل‌های دانشجویی و برخوردهایی که با آنها می‌شود نیز گفت: مسئولان آموزش عالی با رعایت آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از تشکل‌های دانشجوی حمایت و اجازه فعالیت به آنها دهند. از دانشجویان نیز انتظار داریم که در چارچوب قانون فعالیت کنند.
عارف در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسات شورای مشورتی آقای خاتمی برای انتخابات مجلس شرکت می‌کنید، اظهار کرد: اصلا در این شورا عضو نیستم. به عبارت دیگر از زمان تشکیل آن در هیچ جلسه‌ای شرکت نکرده‌ام.
وی در خصوص علت عدم حضور خود در این شورا گفت: آن شورای مشورتی آقای خاتمی است و من نیز خودم شورای مشورتی دارم، ما برای انتخابات مجلس بنا داریم که ان‌شاءالله از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون بیاید بنابراین با یکدیگر باید مشورت می‌کنیم. توصیه من به خواهران و برادران اصول‌گرا این است که با ارائه یک لیست در انتخابات موجب پرشور شدن و افزایش مشارکت مردمی شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت دعوت از شما توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای حضور در کمیته انتخابات این دعوت را می‌پذیرید یا خیر گفت: ما قطعا تعامل خواهیم داشت و اکنون نیز به صورت غیررسمی تعامل خوبی با تمامی جریانات داریم.
عارف تاکید کرد: نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اگر اصول‌گرایان نیز در مورد انتخابات مجلس دعوت کنند قطعا ما با آنها تعامل خواهیم داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۳ ق.ظ

دیدگاه